Gå til innhold

Hva er tegn på at en liten akvariefisk holder på å dø?? Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en korallplaty som vi har hatt siden tirs. Den har hele tiden vært veldig aktiv, men nå ligger den bare i vannskorpa ved pumpa og rikker seg ikke... Buken er ned altså, så den er ikke død (ennå?)

Er dette ett dårlig tegn? Den har vært på samme flekken i flere timer nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har i allefall våre gullfisker ligget noen dager før de døde :-(

Skrevet

Huff å huff.. har jo ikke lyst til at den skal dø da..

Skrevet

Har du sjekket phèn i vannet?Mulig den har fått ph-sjokk.

Vi har lært på den harde måten og mistet over 30 fisker tilsammen......

Skrevet

Næææi,har ikke sjekka det. Åsen gjør jeg det da? Har brukt vann fra springen og aqua safe jeg. Helt fersk på akvariefronten ssseee.

Skrevet

Ta med deg likk vann i noe med lokk:) og dra til de du kjøper fisk av.

Spør om de kan hjelpe deg å teste phèn i vannet.

Hvis de er vrange så sier de sikkert at du får kjøpe sånt til å måle med selv.Greit nok å ha.Er ph en for lav så kan du skifte ut 25% av vannet og så tilsette 1 TESKJE (viktig) med Natron PR.50 liter vann du har i akvariumet....

Kjære vene....trodde aldri jeg skulle sitte her og gi anbefalinger ang akvarium,men man lærer jo hehehe......

Skrevet

Takker for svar. Har byttet ut litt av vannet nå, ca halvparten, begynte å tenke at jeg kanskje har hatt for mye aqua safe i vannet. Kjøpte først den røde, men vannet ble jo GULT jo.. Byttet ut alt vannet omtrent og hadde oppi blå aqua safe i stedet. Har ett lite akvarium bare da, 22 liter.

Den ligger fortsatt på samme flekken, prøvde å mate fiskene i sted for å se om den reagerte, men NEI. Den lå på samme flekken og var ikke interessert, de andre forsynte seg grådig. Så regner nok med at jeg finner den død i morra eller innen få dager.

Huff da, Doffen har daua...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...