*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Har en korallplaty som vi har hatt siden tirs. Den har hele tiden vært veldig aktiv, men nå ligger den bare i vannskorpa ved pumpa og rikker seg ikke... Buken er ned altså, så den er ikke død (ennå?) Er dette ett dårlig tegn? Den har vært på samme flekken i flere timer nå.
PROVOSERT!!!!!!!!!!! Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Sånn har i allefall våre gullfisker ligget noen dager før de døde :-(
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2007 Huff å huff.. har jo ikke lyst til at den skal dø da..
mamma-til-4 Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Har du sjekket phèn i vannet?Mulig den har fått ph-sjokk. Vi har lært på den harde måten og mistet over 30 fisker tilsammen......
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2007 Næææi,har ikke sjekka det. Åsen gjør jeg det da? Har brukt vann fra springen og aqua safe jeg. Helt fersk på akvariefronten ssseee.
mamma-til-4 Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Ta med deg likk vann i noe med lokk:) og dra til de du kjøper fisk av. Spør om de kan hjelpe deg å teste phèn i vannet. Hvis de er vrange så sier de sikkert at du får kjøpe sånt til å måle med selv.Greit nok å ha.Er ph en for lav så kan du skifte ut 25% av vannet og så tilsette 1 TESKJE (viktig) med Natron PR.50 liter vann du har i akvariumet.... Kjære vene....trodde aldri jeg skulle sitte her og gi anbefalinger ang akvarium,men man lærer jo hehehe......
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2007 Takker for svar. Har byttet ut litt av vannet nå, ca halvparten, begynte å tenke at jeg kanskje har hatt for mye aqua safe i vannet. Kjøpte først den røde, men vannet ble jo GULT jo.. Byttet ut alt vannet omtrent og hadde oppi blå aqua safe i stedet. Har ett lite akvarium bare da, 22 liter. Den ligger fortsatt på samme flekken, prøvde å mate fiskene i sted for å se om den reagerte, men NEI. Den lå på samme flekken og var ikke interessert, de andre forsynte seg grådig. Så regner nok med at jeg finner den død i morra eller innen få dager. Huff da, Doffen har daua...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå