Gå til innhold

Antall dugnadstimer og hvor ye de "koster" ?

Anbefalte innlegg

I vår barnehage er det 20 obligatoriske dugnadstimer pr barnehageår. Og en time koster 400 kroner. Dvs kan du være tilstede bare 10 timer må du betale 4000kr, kan du ikke i det hele tatt må du betale 8000 kroner. Synes det er sinnsykt mye. Vi er en trebarnsfamilie, har en skolebarn, en barnehagebarn og en baby. Før pleide det å være 10 timer dugnad og verdien av en time var 200kr. Har alltid dukket opp og jobbet med glede. En helgedag om våren og en om høsten. Bare hyggelig. Nå kunne ikke vi delta på høstdugnad, pga et bryllup i familien min. Det betyr at vi har nå -20 dugnadstimer. Ingen andre jeg kjenner har en slik ordning med så mange timer og så høy timepris. Føler ikke lenger gled over å kunne være med og jobbe. Det blir mer som en belastning. Hva synes dere om så mange timer? Er det noen andre som har det slik i deres barnehage?

Fortsetter under...

Det er det sykeste jeg har hørt! I vår bhg er alt så nytt at d aldri har vært arrangert noe dugnad. Var snakk om at det kunne bli aktuelt med snømåking i vinter el opprydning til våren. Men jeg fikk aldri inntrykk av at det var obligatorisk eller at det kostet penger hvis man ikke kunne??? Har dere lavere pris pr mnd pga disse dugnadene da?

I vår barnehage settes det alltid opp tre ulike datoer både vår og høst, slik at alle skal ha mulighet til å delta. Vi har også en "bot" på 1000 kr. tror jeg det er ( pr. dugnad) hvis man ikke møter opp. Vi har derimot fritak for de som sitter i SU eller i styret, da de har endel møtevirksomhet i løpet av året. Dette har fungert svært godt i vår barnehage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...