Gå til innhold

Noen som har sendt barna i bhg før de er året?

Anbefalte innlegg

Min lille begynte da han var litt under 9 mnd. Jeg er student og pappan måtte i jobb igjen. Så vi hadde ikke noe annet valg. Jeg var veldig skeptisk, men så viser det seg at det går veldig bra! Han får masse oppmerksomhet av de voksne siden han er minst, personalet er veldig flinke til å fortelle om dagen hans, og de spør meg om alt fra soving til klær til om han får lov å sitte, hva han liker å leke med, hva han kan/ikke kan spise osv. De ordner med mme og grøt, han får spise når han er sulten og sove når han er trøtt. Han virker rett og slett som han stortrives der.

Problemet nå er at jeg føler meg "uglesett" av de andre foreldrene i bhg, og av mange andre når jeg forteller at han er i barnehage. "stakkars, han er jo så liten" osv. I tillegg leste jeg i boka "forstå barnet ditt 0-2" at det stort sett er barn som ikke har det godt hjemme som begynner så tidlig i bhg. Syns det er tungt at så mange kommenterer at det er synd i gutten min, og antyder at jeg er en dårligere mor enn de som kan være hjemme med barna til de er ett år eller kanskje enda lenger... Noen som har erfaring med å sende barna tidlig i bhg, og som har lyst å dele?

Fortsetter under...

ja, da er den boka noe for deg. Han er veldig FOR å være hjemme med ungene virker det som. Ja, man er nødt til å stole på egne valg. For noen passer det ene bedre enn det andre. Jeg har forresten inntrykk av at det gir en viss "status" å være hjemme med barna også etter permisjonsperioden! At man liksom har råd til det!! Men det er jo alltid noen som skal snakke negativt om andre...

HI

Selv skal jeg jobbe litt som dagmamma for å være lengre hjemme, men det er slett ikke alle som har sjans til å være lenger hjemme pga familiens økonomiske situasjon, og det håper og tror jeg folk forstår!!

Det viktigste er at du vet at gutten din har det bra, og at du er trygg på personalet, og vet at de tar godt vare på ham!! De som ser ned på de som må sende barna i barnehagen når de er 9 mnd, er ikke verd å bry seg om... :)

Til HI

Fint å høre at du har så mange positive erfaringer med å sende h*n i bhg tidlig! Det beroliger meg litt, siden min skal begynne i morgen, faktisk, og h*n blir åtte måneder om en uke....

Til MITT forsvar, om jeg må trenge noe, skal vi ha ungen der siden jeg må begynne å jobbe igjen. Det er desverre et økonomisk tema, som jeg velger å løse på den måten.

H*n er en tillitsfull, trygg liten pjokk som er godt utviklet. Jeg har overhodet ingen kvaler for å sende ham dit. Tror at jo tidligere de blir sosialisert, jo bedre er det.

Og det begrunner jeg med at jeg har vokst opp langt fra folk uten å ha hatt kontakt med jevnaldrende før jeg begynte på skolen!

gutten min har hatt redusert plass siden han var 10 mnd. i begynnelsen var han ikke der 3 dager i uka som var avtalen. Nå er han det. Blir mer stabilt sånn.

jeg må jobbe, men har valgt å jobbe redusert. Men har ikke dårlig samvittighet lenger........han har det topp i barnehagen. Tasser inn med matboksen under armen. Susser farvel og er klar for en dag i barnehagen............. gjensynsgleden er stoooooooooooor når vi henter han i barnehagen.

Han har det supert hjemme også han. Ute i skogen, i sandkassa, snøen når den har vært, ute på trilletur, maler og tegner.Svømming på lørdager gjør vi også. masse kvalitetstid. og han har det han trenger til enhver tid pluss litt til.I tilegg fårMamma sitt voksen liv, og kan klare seg i framtiden også hvis noe skulle skje pappa...........Mamma er nemlig fremdeles den hun var før spiren begynte å gro..........fra 11 april 2006 ble hun ikke kun mamma.........

Annonse

jeg har hatt mitt barn i barnehage siden han var 10 mnd jeg. Og angrer ikke på det. han har det veldig fint i barnehagen. men klart best hjemme. men ser ikke noe galt i å ha han i barneagen. jeg har vært hjemme uten jobb fra han var 10 mnd til 3,5 år. har ikke dårlig samvittighet.

men mest var det pga en familiekonsulent så at både jeg og barnet trengte barnehagen. dette pga barnet var mer aktiv enn vanlig og veldig krevende trengte noen å være med på dagene for å få ut energien sin.

han har det også supert hjemme slik som Nickoline 150406 sier. vi gjør massee hjemme. skal bake med lillegutt i dag når han kommer hjem fra barnehagen :D dette gjør vi ofte også andre ting som ut å leke, leke inne +++.

ikke ha dårlig samvittighet over det valget du tar.

IKKE la ANDRE bestemme og mene noe du ikke er tilfreds med !

VI foreldre kjenner best barnt våres :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...