Gå til innhold

Mulig å høre hjertelyd ved 12 uker?


Høstlys

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mulig..men ikke alle finner den så tidlig.Skal til legen selv i morgen og er nesten 12uker på veg..tenkte og spørre om han kunne prøve og finne den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje mulig, men mer uvanlig enn vanlig å finne den så tidlig tror jeg. Jeg var hos jordmor da jeg var 13 uker sist graviditet, og spurte om hun kom til å prøve å finne hjertelyden. Hun var veldig i tvil, for de vordende mødrene blir så engstelige om man ikke finner den. Men etter litt betenkningstid prøvde hun - og fant den! Etter mye leting men ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, da får jeg bare spørre, men kanskje ikke ha de helt største forhåpningene. Jeg blir 12+2, så da er det ihvertfall håp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmor for å høre etter hjertelyden da jeg var 12+1, pga at jeg hadde lekket fostervann.

(Ikke unormalt om man ikke hører noe på dette tidspunktet!)

 

Hun lette leenge, og til slutt fant hun hjertelyden, -mye lenger opp enn hun trodde babyen ville ligge på dette tidspunktet! -Er gravid med nr2, så merker jo at livmora er mye lenger opp denne gangen enn på samme tidspunkt forrige gang. -Har faktisk toppen av livmora rett over navlen, og er nå 13+0! Sist så var jo livmora såvidt kommet opp av bekkenet på denne tida..

 

Om legen i det hele tatt VIL prøve å høre etter hjertelyden (er ikke alle som vil det så tidlig), så må du i alle fall ikke bekymre deg om dere ikke hører noe! Mest sannsynlig er alt i skjønneste orden :o)

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...