trebarnsmamma? Skrevet 4. november 2007 #1 Del Skrevet 4. november 2007 Hei! Ser i svaret ditt i innlegget mitt at du er blitt bedre! Så bra :-D For de fleste med hyperemesis går det jo over innen uke 20 Jeg er dessverre fortsatt dårlig, var jo dårlig hele veien sist, så regner ikke med så mye mer nå heller. Tar phenergan dobbel dose hver dag nå, måtte bare gjøre det, for begynte bare å kaste opp mer og mer. Det hjelper godt for meg. Får i meg litt mat hver kveld. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10821287-heidimamma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeidiMamma Skrevet 4. november 2007 #2 Del Skrevet 4. november 2007 Hei! Koselig å høre fra deg igjen:) Jeg er mye bedre, og skal til legen på tirsdag på ny kontroll og samtidig vurdere evt. friskmelding. Mulig jeg begynner på i 50% for å få en myk start. Jeg er lærer, og har hektiske dager på jobben sånn at jeg må være klar for full rulle hvis jeg starter på i 100%. Er litt redd for å slite meg ut og bli sykemeldt igjen... Merker godt at jeg blir fort sliten, og blir fortere kvalm da. Håper så inderlig at du ikke forblir like dårlig hele svangerskapet, det er jo så urettferdig! Krysser fingrene for deg, i allefall at du får gode dager innimellom. Man lever lenge på dem også... God bedring, og husk at hvis du trenger å få ut frustrasjon og syte litt så er jeg her! Mange klemmer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10821287-heidimamma/#findComment-10822893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbasa Skrevet 5. november 2007 #3 Del Skrevet 5. november 2007 Hei! Jeg slår meg med på denne tråden jeg, selv om ingen av dere kjenner meg fra før. Jeg har også hyperemesis. Fikk det konstatert i uke 13, så sykehuset var svært overrasket over at jeg kom inn så sent. Det rare var at jeg nesten ble kvitt kvalmen + oppkast med en gang jeg fikk tilført nok væske. Nå er jeg 15+2, og blir bare kvalm når det går for lenge mellom hvert måltid. Jeg jobber som lærer, har vært sykemeldt i 7 uker, men 2 av dem var aktiv. I morgen skal jeg til legen igjen, og da håper jeg at jeg kan få en ny aktiv sykemelding. Både jeg og rektor synes aktiv sykemelding er en bedre løsning nå, enn gradert sykemelding. Slik det fungerer hos oss, vil da en annen ha hovedansvaret for undervisningen, mens jeg fungerer mer som en assistent. På den måten kan jeg komme og gå litt slik som det passer. Er jeg i dårlig form en dag, kan jeg bli hjemme. Skolen får tilført lønnsmidler til vikaren, så jeg blir bare utenpå alle de andre. Samtidig får jeg holdt på kontakten med klassen min og kolleger. Jeg hadde altså bare positive opplevelser knyttet til aktiv sykemelding sist, men for at det skal fungere krever det at alle er inneforstått med hva aktiv sykemelding er. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10821287-heidimamma/#findComment-10830579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeidiMamma Skrevet 5. november 2007 #4 Del Skrevet 5. november 2007 Hei Simbasa! Bra å høre at du er såpass bra nå i allefall. Et hyperemesis-svangerskap kan sannelig ta på. Verst er det vel for Peekabo, hun har vært veldig dårlig lenge. Vi er i ganske lik situasjon da, jeg er jo også lærer. Skal til legen i morgen og skal da høre litt ang. aktiv sykemelding. Har du en plan for hvilke timer du skal være på jobb? Jeg har nemlig hørt at man ikke kan komme og gå slik man vil selv om man får aktiv sykemld. Jeg kunne tenkt meg å komme meg litt tilbake i jobb, men er fortsatt ikke så stabil at jeg føler meg helt trygg på å starte på for fullt i allefall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10821287-heidimamma/#findComment-10830687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbasa Skrevet 5. november 2007 #5 Del Skrevet 5. november 2007 Hei igjen! Legen min skrev på sykemeldinga at jeg skulle være aktiv 2-3 timer 3-5 dager i uka alt etter hvilken form jeg var i. Rektor syntes det var en suveren måte å skrive det på, så han skrev det samme på planen vi sendte inn til NAV. For som han sa - ingen vet om du er dårlig tirsdag eller torsdag , kl. 10 eller kl. 12. så å spesifisere noe mer, er helt unødvendig. Vi ble imidlertid enige om at jeg skulle ringe hvis jeg ikke kom en dag. Legen skrev også litt om hvilke arbeidsoppgaver jeg kunne ha/ikke kunne ha på sykemeldingen. På den måten forsikret hun seg om at rektor ikke kunne fjerne vikaren fra klassen min. Jeg skulle bare være en ekstraressurs når jeg var til stede. Nå må jeg også si at jeg hadde diskutert med skoleledelsen hvordan vi skulle løse en aktiv sykemelding før jeg dro til legen. Dermed la jeg det fram, og hun skrev det på sykemeldingen for å være sikker på at vi gjorde det slik vi hadde planlagt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10821287-heidimamma/#findComment-10831255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå