Gå til innhold

Når tar man ultralyd?


sjara

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har funnet ut at når det er på tide å fortelle venner og familie at jeg er gravid, så er det jul. Derfor har jeg kommet poå den perfekte julegave til nærmeste familie (min og samboerens foreldre) at de skal få et ultralydbilde med et kort fra barnet hvor det står "Kjære bestemor. Gleder meg til å se deg i juli, osv". Saken er at vi ønsker ikke å vite kjønnet på barnet, og er derfor redd for at vi kommer til å se det hvis vi gjennomfører gaveideen. Er det noen som vet hvor tidlig man kan få tatt ultralyd? Det må jo ha gått såpass tid at man ser noe, men samtidig så tidlig at mna ikke kan se hvilket kjønn det er. Er det i det hele tatt mulig?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ser ikke noe "ordentlig baby" før uke 10-12, og da tror jeg at jeg kan garantere at dere selv i hvertfall ikke greier og tyde kjønnet.

 

Den UL må du i så fall få tatt privat. Du får ikke den på vanlig sykehus om de ikke misstenker at noe er galt eller hvis du er under ekstra oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Jeg var vel inne på tanken at jeg selv ikke ville klare å se kjønnet, men tenkte at jeg kunne høre likevel:) Har man altså egentlig ikke krav på noe ultralyd i løpet av svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Det er vanlig med en ultralyd i uke 18-20.Da kan du spørre selv om å få vite kjønnet på babyen din hvis du vil, ellers så sier de det ikke.

 

Det kan være ganske vanskelig å se kjønnet på ul bilder, men noen unntak finnes det vel.. Koselig gave ide da. Lykke til videre :->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...