Gå til innhold

Hvor kjøper dere ullundertøy? Hva har dere på barna???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig å finne godt tøy av ull til å ha innerst - som heller ikke koster all verdens (men tåler vask).

Ullbody, ull strømpebukse (finner bare stillongs)... Den de har på Cubus er ok, men bomull innerst... vil helst bare ha ull, jeg - er ikke det best, da?

1) hvor kjøper dere dette?

2) bruker dere strømpebukse eller stillongs, av ull eller bomull?

3) hva har barnet på i barnehagen? Inne og ute.. (tror ikke b.hagen gidder å bytte fra innerst til ytterst, og masse ull under vanlig tøy inne blir for varmt. Hva gjør dere?????)

Vesla har vanlig strømpebukse av bomull på under bukse i barnhagen. Vet ikke hva de gjør når de skal ut, da..

Håper på mange svar!

Mamman til veslejenta

Skrevet

Jeg kjøper Janus ull på OBS! og ellers litt på Sparkjøp. Sparkjøp har ullgenser med glidelås i halsen. Dette liker min sønn da det noen ganger kan bli vel varmt med ull. Lettere å bare åpne glidelåsen enn ta av hele genseren og risikere å bli for kald igjen.

Jeg kjøper ull bukser og ull genser fra Janus (regnbueserien eller noe slikt heter det). Vi har trolldress som har en ulldress inni. På varme dager skipper vi ulldressen, mens på kalde dager må denne på. Genialt å ikke måtte ha på ekstra bukse. Forstår det er stress å tenke på om ull denne gang skal være ytterst eller under. Om det skal være joggebukse over eller stilongs under en annen ullbukse osv.

Så svaret er at her blir utedressen tilpasset været ute. Gutten min har på seg ullsettet inne.

Skrevet

Jenta mi bruker bare ull i barnehagen, Janus eller ull kjøpt hos krokofanten.no. kjempedeilig. Ull regulerer tempraturen og blir ikke kaldt hvis det blir vått! tenk alltid 3 lag, ull innerst, ull, ullfleece, eller fleece mellom og vind og vanntett dress utenpå. bomull er det verste du kan bruke på barnet når det er i mye aktivitet som i barnehagen!

Skrevet

Vi kjøper endel ullklær på Bogerud. Blir vel mest Janus. Ellers har jeg kjøpt noe på Barnas Hus.

Vesla her har mest ullstillongs. Synes det er mest praktisk ettersom de ikke trenger å vaskes like ofte som strømpebukser. Og hvis de blir våte eller noe på føttene så er det bare å skifte sokkene.

I barnehagen har hun ofte ullstillongs, ullbody el genser, og en kjole utenpå. Eller hun har en tynnere ullstillongs/strømpebukse, vanlig bukse, ullundertrøye og vanlig genser. Nå bruker hun vinter-reimadressen, så hun trenger ikke noe annet under dressen enn det hun går med inne foreløpig.

Skrevet

1. Spar kjøp eller hm eller cubus.

2. Bruker strømpebukse av bomull til det blir minusgrader på dagen ute. Når det blir minusgrader, så bruker vi body og stillongs el strømpebukse av ull.

3. Bruker ull inne, men går ofte inne i bare body og stillongs. Barnehagen kler av han når han blir for varm! Når dem skal ut, så tar dem på bukse og genser i fleece i tillegg til dressen (når det er minusgrader. )

Skrevet

Vi bruker bodyer fra Sparkjøp, de varer leeeeeenge, selv med hyppig vask.

Strømpebukser bruker han Safa eller Janus, syns Safa holder lengst.

Ellers har han litt Janus ullklær, disse prinsedressene og regnbueulldressene. Disse er tynne og myke, men varme. Så greier han å bevege seg med vinterdress utenpå.

Pleier å sende han i barnehagen med ullbody om vinteren, det er mer enn varmt nok inne. Bukse varierer, har ofte på en Janusbukse, så tar de på en fleecejakke eller Janusjakke før vinterdressen. Fungerer bra. Har ikke begynt å bruke strømpebukser ennå, holder med ullbukse eller en litt foret bukse.

Syns egentlig de Janusdressene er kjekkest som todelte, for det blir varmt inne med hel dress.

Han har alltid body under, og buksene er høye i livet, så det blir ikke noen åpen glipe hvis du forstår.

Dette er hvertfall vår måte å holde gutten passe varm både inne og ute.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg kjøper SAFA eller janus på bogerud, der er det ofte salg.

Bruker mest stilongs for hvis de blir våte på beina kan man bare skifte sokker, varer lenger enn strømpebukser osv.

Nå bruker jeg som regel ull stilongs og body, hvis jeg ikke har hender det han har på andre typer gensere. Som regel tar de av han i barnehagen slik at han går i body og stilogns inne, hvis han har hatt annet utenpå.

Skrevet

Janus på OBS! er bra. Nøstebarn er bra, men er dyrere og krever mer arbeid for å bevare kvaliteten. Sokker kjøper vi på Cubus.

Kler de i ullundertøy og tar av buksen når de er inne. Bomullsstsrømpebukser bruker vi i overgangsfasen når det ikke er skikkelig kaldt enda. Og når alt annet er skittent...

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi bruker kun ull fra nøstebarn/bånsull! Pga lanolinen trenger det sjelden å vaskes derfor trenger de ikke mer enn et par sett å bytte på.Når en ikke trenger mange sett, blir det heller ikke så dyrt;-) Barna mine blir ikke svette/klamme med den ulla, men den billige ulla fungerer ikke på dem.

Ull underst, fleece/ull lag avhengig av hvor kaldt det er og vindtett dress ytterst.

vi bruker bare bomull ytterst.

Skrevet

1... Vi kjøper Janus på Obs! eller www.krabaten.no. De koster omtrent det samme men det hender seg at den ene eller andre har salg så vi bruker å passe på litt på begge plassen.

2... Vi kjøper kun ull. Har 2 par i bomull som vi bruker om høsten/våren eller hvis det andre er i vasken.

ET TIPS ANG STRØMPEBUKSER/STILONGS!!!!!!

På vår bhg så er de ute veldig mye. Derfor har de ansatte anbefalt at vi helst bruker stilongs slik at hvis/når de blit bløt så er det enkelt å bare skifte sokker slik at de kan holde seg god og varm på bena. Når de er ut på tur eller i skogen så er det ikke lik så lett med de som har strømpebukser. Blir de bløt så er det ikke lik så lett å skifte til ny tørr strømpebukse så da prøver de å holde ut til de kommer hjem... men da er jo barna bløt og kald i forhold til de med stilongs. Vi brukte kun strømpebukser når han var liten men nå som han er ofte ut på turer osv så bruker vi kun stilongs!

Skrevet

kjøpt mye tom og trine ull,fra sparkjøp.eller så har vi endel prinseull.han bruker som regle longs,ulltrøye,og ulvang sokker.god å varm.inne i bhg bruker han ull under og som regle en joggedress over.går fint det.det som er dumt når de har bomullsstrømpebukse er det fort gjort å bli bløt på bena.å bomullen blir så kald.ull blir ikke kald på den måten..

Skrevet

Hei!

Jeg kjøper ullbodyer fra sparkjøp, tom og trine, er veldig bra å ha innerst, god kvalitet og passe tynne.

Bruker helst stilongs, safa eller cubus, og ullvangsokker. Pga mes praktisk dersom hun blir våt på bena.

Skal hun ut, så bruker hun ullstrikketøy utenpå. Da tar barnehagen av henne bukse og genser som hun har.

Så har hun en pustende og vanntett reimadress utenpå.

Jobber selv i barnehage, og synes det er helt perfekt med tre lag, og elsker når barna har ull på seg, da vet jeg at dem har det bra når dem er ute! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...