Gå til innhold

Hva syns dere?


<3D<3

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Jeg er en jente på 17 år som for to uker siden fikk vite at jeg er gravid. Egentlig hadde jeg visst det lenge, men hadde alltid en annen forklaring på symptomene, det var en måte å fortrenge det på fordi jeg håpet at jeg ikke hadde satt meg selv i en sånn situasjon at jeg måtte ta et så stort valg.

 

Jeg går andre året på videregående og har snakket med rådgivere der om hva som vil skje med utdannelsen min videre om jeg velger å fortsette svangerskapet. De fortalte meg at de vil legge alt til rette for meg og så lenge jeg er innstilt på at det er dette jeg vil så kommer det til å gå bra. For det som bekymrer meg mest er egentlig utdannelsen, kommer jeg til å bli en mamma som ikke kan gi barnet mitt det det trenger og vil ha fordi jeg ble mor som veldig ung og ikke rakk å ta noen utdannelse?

Nå tror jeg at jeg kommer til å klare det, jeg har støtte fra alle rundt meg og det betyr veldig mye.

 

Jeg har time hos sykehuset i morgen, der skal de undersøke meg før jeg skal opp igjen en annen dag for å ta abort, men nå begynner jeg å tvile veldig på om det er dette jeg vil og på om det er det riktige å gjøre ?

 

dette ble et langt innlegg, men jeg har så mange tanker og spørsmål, og håper at dere kanskje kan hjelpe meg litt med valgen nå i siste liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! velger å være anonym jeg nå

tok abort når jeg var 18 år,angrer enda,er 26 år nå å har mistet 3 ganger.

har en sønn å 6 sv.skap.

men du er ung å har hele livet foran deg,ett barn vil endre alt,det er mye jobb å hardt å kombinere med skole,men folk har klart det før deg,du klarer det du å!! .det er DITT valg!!!

lykke til!!

utdannelse rekker du alltids å ta en eller annen gang!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en debatt som heter beholde barnet, bedre å ta det der inne tror jeg.

Ellers støtter jeg svaret til hun over her

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, dette blir dittvalg ja, du må lete etter svar fra innsiden din.., men er litt enig med anonym over her, utdannelse kan du ta senere, dette er et liv vi snakker m som lever inni deg, du er sikkert langt på vei allerede, hvis du har visste dette i to uker..? lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener motsatt fra de over her, jeg da - barn kan du få senere, men ungdomstiden din, utdannelse/studietid, reising og mulighet til å foreta et mer nøye valg av livspartner kommer ALDRI igjen..

 

Jeg tok abort som 18-åring. Er nå tiår eldre, har mer livserfsring, sikker på meg selv og min partner, har en fantastisk jobb.. Det var ihvertfall helt riktig avgjørelse for meg! Håer du finner du hva som er riktig for deg. Jeg var ikke i tvil, og har derfor ikke plaget meg selv i ettertid hvorvidt dette var riktig avgjørelse..

Masse lykke til! Kem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også uenig med de som fraråder abort. du er 17 år, og har så vidt begynt på ungdomstida. i denne perioden skal du finne ut hvem du selv er, og hva du vil gjøre med livet ditt. reis og opplev ting du ikke komer til å oppleve på samme måte senere. du kan få barn til du er 40 år. det haster ikke.

 

jeg tok abort for 3 år siden, fordi det ikke var riktig tidspunkt, og jeg var godt over 30. aldri angret på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva du bør eller ikke bør, og tror du skal lete grundig i deg selv for å finne ut hva som er riktig for deg i din situasjon. Jeg har ikke selv vært i din situasjon, ei heller har jeg tatt noen abort. Uansett hva du velger blir det sikkert ikke lett, men du må jo ta et valg.

 

Dersom du er det minste i tvil om du skal ta aborten ville jeg latt det være. Vær 100% sikker på at det er det rette _for deg_ før du eventuelt gjør det.

 

Flott at du har støtte fra de rundt deg. Ta vare på det :o) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...