Gå til innhold

Noen som har fått utført brystreduksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal opereres 10. desember og er veldig spent. Noen som vil dele erfaringer med meg? Så blir jeg veldig glad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var inne til konsultasjon i dag.. så nå venter eg bare spent på time =) gleder meg sånn!!=D men er laaaang vente tid da..

lyst å dele dine erfaringer og sånn etter at du har hatt operasjonen? =)

må ha lykke til hvertfall =)

Skrevet

Heisann. Kan jeg spørre hvor store dine er? Jeg vil også ta reduksjon, men vet ikke om jeg tør. Etter to barn og str E,synest det ikke så bra ut. Men også tungt. Får dere dekket fra staten

Skrevet

jeg får det dekket av staten ja.. har vel noe lignende E eg også.. gikk til fastlegen min å spurte han om eg kunne få noe hjelp, siden eg sliter sånn med stiv nakke og vond rygg... så sendte han henvisning til haukeland samme dag :) tok vel ca 4-5 uker til eg fikk time til konsultasjon og bekreftelse på at eg får operasjonen.. så nå venter eg bare på å slippe til i køen og få time! :)

Skrevet

Hei igjen:)Kvir du deg? Jeg klarer ikke blod etter fødsel og det ser så...ut. Og det er brystene- er liksom så sårt på en måte. Men kan du amme etter en slik operasjon?Jeg og sliter med nakke og skuldre. Konstant vont. Og nå når jeg ammer er de ihvertfall store. Men jeg kunne jo søkt-og tatt det derifra...

Skrevet

ja gruer meg egentlig eg også, redd de skal ta for mye og at eg evt angrer (noe eg egentlig vet eg ikke kommmer til¨å gjøre)

det er ikke garantert at du kan amme etter en slik operasjon nei. men noen klarer det alikevel.. men sjangsen er stor for at du ikke får nok melk og sånn.. ja kjenner til de svæære ammepuppene, mine er gått ned igjen etter at melken forsvant, men er fortsatt ganske store..

du må slutte å amme før operasjonen da.. men du kan jo snakke med fastlegen din å høre om han kan sende en henvisning til sykehuset når du ikke ammer.. :)

er jo uansett litt ventetid, så du har jo god tid til å evt trekke deg fra operasjonen. I Bergen (på haukeland) er det hvertfall 6-9mnd ventetid :S

lykke til :)

Skrevet

Hei

Er det noen som vet hvor lenge man blir sykemeldt etter brystreduksjon?

Skrevet

Jeg tok brystreduksjon september 2006.. Hadde E... de tok 499 g og 422 g av brystene. Kunne blitt sykemeldt i 3 uker sa legen til meg.. Men jeg fikk betennelse i begge brystene og ble liggende syk i 2 mndr... Om jeg kan amme, vet jeg ikke før i mai, hehe.. så det blir spennede å se....

Skrevet

Hei, ble operert i 1999 (da var jeg 25 år) og har fått to små siden - fullammet begge til seks mnd. Nå tok legen med vilje ikke mye kjertelvev, sa han, mest hud, så jeg var i utgangspunktet ikke fornøyd (syntes ikke jeg ble liten nok, var vel en stor 75D etter operasjon). Nå har jeg som sagt ammet to (holder på med avvenning av andremann) og gleder meg stort til å se hvordan puppene ser ut når jeg er "tørr" igjen... Hvis du vil ha flere barn og er interessert i å amme så be legen være obs på det og ikke kutte melkegangene! Slet litt med utdrivningsrefleksen og merker også at den ene puppen er mye mer produktiv enn den andre, men så storbrystet som jeg er/var kunne jeg nok hatt problemer uansett. Merket i grunn mest at alle jeg har møtt på på sykehuset osv har vært utrolig skeptiske til at jeg ville prøve å amme etter BR!

Etter operasjonen var jeg gul og blå og med sting på alle bauger og kanter, men fikk klar beskjed om at det holdt fint med vanlig paracet i vanlig døgndose - var det mer vondt enn det hadde jeg vært for aktiv! Det grodde veldig fint, har hatt "ankerarr" som jeg ikke har sett som skjemmende i det hele tatt - mye bedre enn puppene jeg hadde. Med to graviditeter har de vokst igjen, tror jeg (men vet som sagt ikke hvordan de blir når jeg er ferdig med amming), men vurderer å søke om ny operasjon...

Et lite tips: Fritt sykehusvalg. Du kan gå på nett og søke på BR og se an både kirurger og ventetid på de forskjellige sykehusene, så kan du få det kjappere hvis du får det innvilget. Jeg ble oprert av Morten Kveim, som da var på Lovisenberg, og anbefaler som dere ser resulatet helhjertet!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...