Younameit Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Jeg koker opp vann, avkjøler til passe temp og heller det på en termos. Kjempe lettfint å lage fersk mme døgnet rundt.
YallaYalla Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Men skal ikke kokt vann stå i kjøleskap for at det skal holde seg "sterilt" et helt døgn, da?..
Matja Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Det går sikkert an å gjøre det slik, men det anbefales ikke! Det fikk iallefall jeg beskjed om. Det er jo mange andre måter å gjøre det på som er like enkle, og hvor barnet får nærmest helt ferskt vann. Det skal stå i kjøleskapet!
Lillebror og stoerebror Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Hvis man heller det kokte vannet i en helt tett beholder er det jo sterilt til det åpnes? Vannet er jo sterilt til det får luft.
Matja Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 Men vannet skal avkjøles kjapt, og så settes i kjøleskap for å holdes kaldt. Det er jo ikke sånn at når du åpner korken på flasken som har stått i kjøleskapet så kan du ikke bruke det til melk fordi det ikke er sterilt lengre... Det er ikke sånn det fungerer. Selv hadde jeg aldri heldt vannet i en termos og oppbevart det der hele dagen da, men alle må jo gjøre ting på sin måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå