Gå til innhold

kulde?


TinaHa

Anbefalte innlegg

lurer på en liten sak... etter at jeg ble gravid er jeg blitt mye kaldere. jeg er kald hele tiden! ligger under dynen med ullsokker og strømpebukser og bukser, og gensre, og er fortsatt kald! er det vanlig?

 

veldig stressa for at dette skal være et dårlig tegn. eller kanskje jeg bare begynner å bli syk? -som fører meg over til neste spørsmål: er det dårlig for babyen hvis jeg blir forkjølet?

 

ah, så mange dumme spørsmål! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp!

Jeg begynte å fryse et par dager etter at jeg tok testen. Holdt på å bli totalt sprø av kulde, spesielt på fingrene. Å bevege seg hjalp ikke i det hele tatt. Startet på ettermiddagen og varte et par timer, for så å bli kanonvarm!! Nå er det bare en liten periode på kvelden som jeg fryser.. Men nå etter at jeg sluttet å fryse så mye så har jeg blitt forkjølet!! Hehehe.. Så det er nå merkelig med denne kroppen!

 

Å bli forkjølt går som regel helt bra :) Men man bør være litt forsiktig med en del medisin, feks smertestillende. Men som regel står det godt merket på produktene om de tåles godt av gravide. Ansatte på apoteket vet også en del om det.

Og at man husker å drikke mye og får i oss alle næringstoffer som trengs.

 

Lykke til og god bedring hvis forkjølelsen tar deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... tusen takk!

 

får se om jeg blir syk, eller om jeg bare en kald! bank i bordet... utrolig kjedelig å være kald hele tiden! men nesten mer irriterende de svingningene du snakker om. fra kjempekald til supervarm. pussig nok blir jeg ofte varm ute og kald inne.

 

hm! merkelig... god bedring tilbake, hvis ikke du har blitt frisk enda! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig i 2. tri men svarer allikevel. Var iskald frem til rundt uke 9. Merket det faktisk før IKM og før jeg hadde noen anelse om at jeg kunne være gravid, at jeg var så ekstremt kald. Frøs hele tiden og måtte ha tepper og ullsokker. Ble heller ikke varm når vi var ute og trente, og skjønte ingenting. Men jeg har lest om flere som har vært kalde, så det er nok normalt.

 

Det er ikke farlig å være forkjølet, men hvis du får høy feber må du gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, det er så rart!

 

jeg er kjempetakknemlig for at dere svarer, for jeg begynte å bli litt stressa for det. jeg har lest om kvalme og murringer og hodepine og alt det! men har ikke sett noe skrevet om kulde...

 

da legger jeg meg tilbake under dynen, og slutter å stresse! takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg ble uheldigvis forkjølet, så soser rundt her og prøver å engasjere lillemann med aktiviteter som gjør at jeg kan ta det mest med ro! For jeg kan love deg en ting, at jeg syns bedre om da jeg frøys på det verste enn den kvalmen jeg har nå!!! Den kom i går plutselig, og er helt pyton idag! Så den pluss forkjølelsen setter meg helt ut av spill her!! :)

 

Du får kose deg under dyna og lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra å høre at det ikke bare er meg... Fyrer i ovnen og sitter godt under teppet og hutrer,og de andre svetter her de går..hihi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...