Gå til innhold

Det er av og til så irriterende av personalet.....

Anbefalte innlegg

Jeg er alltid påpasselig med at ungene har godt med klær i barnehagen. Har ullundertøy- janus ulldrakter-strikkeklær, troll parkdress, goretex høstsko, viking cherroxer, Janus ullluer med hals osv. ekstra av alt, OG JA, det har kostet masse penger!

Likevel så klarer alltid noen å klage. Feks. at jenta di frøs i dag, så jeg tror du må ta med mer klær. Å, ja sier jeg, har dere på ullundertøy, janusulldrakten osv. og i tilelgg fryser hun. Ja, sa hun ene.

Når jeg kommer hjem har jenta kun bomulls T-skjorte og janus ulljakke på seg.

Altså, de kunne både tatt på både ullundertrøyen OG strikkegenseren.....!!! Altså varme klær lå i kurven i garderoben.

Grrr HATER uberettiget kritkk, for det er det det føles som.

En annen gang hadde sønnen min barnehagen sine votter. Ja, han hadde ikke ekstra skift, sa de. Men jeg har jo ALLTID et par regnvotter og to par vintervotter i barnehagen. Når jeg så i kurven lå vottene under noe annet. Altså, de hadde ikke lett godt nok.

En annen gang gikk han med lånte regnsklær. Jeg lurte på hvorfor og de ansatte sa at jeg hadde glemt og tatt det med etter helgen. Men det hadde jeg jo. hengt de på knakken ute i garderoben der de skal være. Men det hadde falt på gulvet(sikkert noen unger som har vært borti, eller personalet har tatt ned det som var ved siden av og det har falt ned, jeg hengte det iallefall opp. Men atter en gang. De lette ikke etetr det en gang. lå jo RETT NEDENFOR knaggen hans, men på gulvet.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Begynner å lure snart jeg altså.

Men hver gang noe slikt skjer tar jeg det opp, Ikke det at de "jammen meg skal få høre" , men på mandag komemr jeg til å ta med mer varme klær, men likevel si at dere kan nå ta på henne det som allerede ligger i kurven først, og at ullundertøyet hadde hun ikke på seg osv. Viss hun fryser om de kan sjekke kurven og ta på mer, ikke bare si jeg skal ta MED MEG MER, når det allerede ligger masse i kurven.

Holder jo en vennlig tone såklart, men inni meg sprekker jeg!!!!!

Alle mine klær er MERKET, så DET kan ikke være problemet!!!

Fortsetter under...

syns ikke dette innelgget var noe artig å lese. men hva med å ta på barnet ditt ull tøyet inne. vi pleier å ha på ull strømpebukse og ullbody inne, så tar personalet på ulltøy somskal være under dressen når dem skal ut. så har mitt barn reima dress ute og gode og varme klær ute. husk at det er du som mor som må fortelle barnehagen hva du ønsker at ditt barn skal ha på seg. og i garderobe situasjonen kan vær ganske hektisk for store og små. så du kan godt fortelle ditt barn hva hun/ han skal ha på seg, så kan jo det vær en hjelp. men ser at det ikke er like lett å gå igjennom 20 sett med klær, så havner noe under en benk, eller i en annen hylle, men d e slikt som skjer. er også opptatt av å ha gode klær på mitt barn og mitt barn vett hva det skal ha på seg når de skal ut. ( 2,5 år) mitt barn finner frem det som skal vær underdressen. for viss du ønsker at ditt barn skal ha på seg ull når det er ute. men tar på barnet ditt bare bukse og genser når det er inne og forventer at barnehagen skal ta på ulltøy under bukse og genser, så lager du en litt travlere hverdag for de ansatte.

Jeg jobber selv i barnehage, og skjønner at du blir irritert på personalet! Greit at det ofte er litt hektisk under påkledningen når alle barna skal ut, men det er ikke så vanskelig å lete i kurven til barnet for å finne ekstra klær. Vi gjør ALLTID det før vi tar på dem låneklær! (bra at de ihvertfall hadde fått låne klær, da...selv om du ble beskyldt for å glemme det..) Sier du ifra til de voksne hva de skal ha på seg når du leverer?? Dette er ihvertfall lurt--for da leter de litt ekstra. Ta dette opp med dem!!

Hva med å gi beskjed til personalet om hva du vil at ungen skal ha på seg?

Under regntøyet skal dere ha ull undertøy og ulldrakt...

Under dressen skal h#n ha: ullundertøy, og tykk genser

enkelt og greit. Forstår de det ikke da så legg en lapp i hyllen om hva barnet skal ha på. Da kan ingen missforstå!

Jeg jobber selv i barnehage og det er ikke alltid like lett å holde styr på hva de forskjellige foreldrene ønsker at barna skal ha på.

Det er jo heller ikke til å stikke under en stol at ikke alle som jobber i bhg har peiling på klær. Vi har til tider både vikarer, lærlinger og unge assistenter inne. Mange av dem har ikke peiling på at ull faktisk varmer bedre enn bomull, og når 21 unger skal kles klarer ikke alltid de som har ansvaret følge med på hva hvert enkelt barn har på.

Det virker som du er rimelig irritert... :o) Gi beskjed til ped leder, så skjerper de seg sikkert. Men gi beskjed om hva du ønsker barnet skal ha på. Da blir det ingen missforståelser.

Annonse

Jeg synes forresten det kanskje er litt OVERLOAD å forvente at personalet skal skifte barnet fra innerst til ytterst før det skal ut.

Det går da vel an å la ungen ha på seg ullundertøy inne - slik at det ikke blir så mye jobb?

Jeg er ikke arbeidssky akkurat. Men hadde jeg vært nødt til å skifte 6 bomullsprinsesser fra innerst til ytterst 3-4 ganger i løpet av en arbeidsdag, så hadde jeg sendt en stille forbannet tanke til de upraktiske mødrene som aldri lufter ungene sine selv.

Hahaha

vikarer, lærlinger, og elelrs personale BØR få opplæring om dem ikke kan dette med bomull og ull !

kler du barnet for lite, blir barnet syk. kler du barnet for mye, blir det grettent og orker mindre og kan også bli småsyke med tanke på hodeverk,kvalme osv...

lurt at dem i barnehagen sjekker nakken på barnet hvor varmt det kjennes ut.

jeg har jobbet selv i barnehage og det burde ikke være noe problem. om alle som jobber der gjør dette vil det gå helt fint :D

Jeg prøver alltid å gjøre det lettest mulig for personalet ang.klær. Ungene går i ullklær inne uten klær utenpå. Men sønnen min på 4 år kan jo ikke gå i ullundertøy HVER DAG. Han vil jo gå i vanlige klær også. Tar kanskje på en joggebukse (da kan de bare ta en ullbukse utenpå) og en ullundertrøye (da kan de ta en ulljakke utenpå).

Men å la ungene gå i ullundertøy OG vanlige klær utenpå det nå på denne tiden er ALTFOR varmt.

Men når ejg har såpass mye varme gode klær liggende, så blir jeg litt irritert ja. Desuten har jeg alltid på janus ullsokker på denne årstiden. Da er det jo opplagt at de IKKE skal ta strikkesokker utenpå der igjen, i tillegg til viking cherrox termo skoene....de som tåler masse minusgrader! Hva tenker de på?????

Eller når det striregner. Da er ulluer best. Jeg har to ullluer i barnehagen. En janus med hals og en uten. Hvorfor tar de ikke det på? Bomullsluen er for vanlig vær, ulluer for regnsvær og kaldt vær. Det BØR være opplagt. Han var klissvåt på hodet pga. regnhetten ikke var på, go han gikk i bomullsluen.

Ja ja...

Tror jeg kan bli stående i timesvis å FORKLARE de ansatte HVA og HVORDAN de kler på små barn......

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...................

:-) :-) :-) :-)

Hilsen Hovedinnlegger

du kan jo printe ut denne til dem

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=108766

Ang at foreldrene kan kle på barna ull fordi det er så mye ekstra arbeid. Det er jeg helt enig i. Men det er det ikke alle som gjør, å sånn er det bare Når jeg kler på barna som skal ut er det MITT ansvar at de er bra kledd å at de ikke blir kalde. Jada det er ekstra erbeid, men har ærligtalt ikke samvittighet til å ikke gjøre jobben skikkelig. Tanken på at noen skal fryse fordi jeg ikke tar meg tid til å kle på dem skikkelig er for ille. Joda bruker litt mere tid, men så veldig mye lengre tid tar det ikke.

Mine blir levert i barnehagen med ullundertøy og vanlige klær utenpå. Høyrer aldri at dei klager over at det er for varmt eller at dei blir svette. Barnehagen tar evnt. av dei vanlige klærne og på med ullklær/dress før dei går ut. Når dei kommer inn igjen, går dei som regel i ullundertøy til dei skal heim... Det er som regel snakk om 1 times tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...