Gå til innhold

Litt kinkig og muligens dumt problem

Anbefalte innlegg

Jeg venter ei jente, og jeg og pappaen har skikkelig trøbbel med å finne jentenavn.

Vi har kommet fram til en del navn vi liker, blant annet Mari som står veldig langt oppe på listen.

Men så er det sånn at jeg har ei venninne som heter Mari. Det vil si, vi var gode venninner da vi var små, men nå er vi ikke så nære lenger. Jeg er redd for hva hun vil tenke hvis jeg kaller jenta mi det samme som henne. Vil hun tro jeg oppkaller etter henne? For jeg gjør jo ikke det - jeg bare liker navnet.

Æsj når jeg skriver dette så virker det helt dumt. Er jeg dum som tenker sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10815765-litt-kinkig-og-muligens-dumt-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke problemet, eller jo, men jeg synes dette bare er en bagatell dere bør overse hvis Mari er favorittnavnet ;-)

Nydelig navn forresten ;-)

Hvis dere liker dette navnet, så burde du ikke være redd for at en tidligere venninne kanskje måtte tro hun er oppkalt!

Du kan jo bare fortelle henne hvordan det er ;-)

Og så lenge du ikke forakter hun, så gjør det vel ikke noe med en indirekte, ufrivillig oppkalling? ;-)

Annonse

Det er ikke noe dumt problem altså. Skjønner tankegangen, men så lenge dere ikke har så mye kontakt, burde det jo i hvert fall ikke være noe problem. Og om dere skulle treffes og hun tror at jenta deres er oppkalt, hva så? Det er vel bare hyggelig? Flott navn, synes jeg.

Vi kommer til å bruke navn som tidligere venner har. Det får bare stå sin prøve. Ser ikke på det som noe problem. Hadde vært verre om det var noen dere omgikkes til daglig.

Om hun tror dere har oppkalt henne etter hun, hva så? Da blir hun vel glad og alle parter er fornøyd:)

Noen barndomsvennner av meg kalte jenta si det samme som meg. Jeg tenkte de likte navnet, og at detvar2på vei tilbake" i popularitet. Ikke at det var noe utrolig spesiellt med meg som gjorde at jeg ble oppkalt:) Det er en "ny" Mari som kommer til verden

Jeg har opplevd to ganger at folk jeg kjenner har gitt datteren sin "mitt" navn. Første gangen var det ei jeg bodde sammen med en tid i et bofellesskap, andre gangen var det en arbeidskollega. Altså ingen nære venner, men det har føltes litt rart likevel... Jeg skjønner jo at de selvsagt ikke har oppkalt datteren sin etter meg, men tenker at jeg i alle fall ikke kan ha gjort et så "avskrekkende" inntrykk på dem at de har fått et negativt forhold til navnet - og det er jo hyggelig da :-)

Jeg hadde samme "problem" som deg. :)

Vi visste ikke om det ble gutt eller jente, men vi hadde 1 favoritt jentenavn klart. Jeg hadde en (ikke veldig nær) venninne med det navnet og vi tenkte en del på det. Navnet er ikke veldig vanlig heller, så vi kjente bare hun som het akkurat det.

Jeg fortalte henne at vi vurderte "hennes navn" om det ble en jente fordi det var et navn vi begge likte kjempe-godt. Jeg tror ikke hun trodde vi skulle kalle opp etter henne. :)

Men det kom en gutt så jentenavnet sparer vi på... ;)

Vi har en litt perifer venn som heter det samme som gutten vår. Jeg tror nok han skjønner at vi ikke har kalt opp sønnen vår etter ham, men at vi rett og slett synes det er et fint navn. Hvis man er veldig nøye med å finne et navn man ikke kjenner noen som har, da blir det kanskje litt vanskelig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...