Gå til innhold

Et deg mett for å gå ned i vekt


Evi18

Anbefalte innlegg

Nå har liksom amerikanske forskere fastslått at man må ete seg mett for å gå ned i vekt. så skal man samtidig ete seg mett og gå ned i vekt gjelder det å finne mat med lav kaloritetthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Huff, spise seg mett ja! Det sliter jeg med. Har prøvd å spise max 15 gr karbohydrater pr. dag i litt over to uker nå, men jeg går konstant sulten nesten. Er drittlei av egg, bacon, kylling og salat. Jeg aner ikke hva jeg skal spise som ikke er noe styr å lage. Det blir heller til at jeg går til sengs sulten enn at jeg lager meg noe til kvelds. Jeg trodde etterhvert at jeg skulle bli vant til å ikke spise så mye, men jeg spiser meg nesten aldri mett lenger. Har gått ned EN kilo på to uker, så jeg har bestemt meg for å prøve litt til, men det er hardt. Jeg har lyst på brød og pizza og sjokolade og alt mulig annet! HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har større tro på å spise ofte, lite og sunt.

Da spiser man ca seks små måltider om dagen og du er mett jevnt over for du spiser jo ofte, da forbrenner du mere og går ned i vekt, kombinert med litt mosjon så går du ned ganske bra, man skal uansett egentlig spise ofte og lite på den måte om man vil ha ett bra kosthold til normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at alle er jo forskjellig og går kanskje ned i vekt forskjellig. Men jeg vet ikke om det stemmer. Nå begynner det å funke litt bedre. Gått, ned 3,2 kilo nå, på litt under 3 uker.

 

Jeg er veldig kresen i matveien, og jeg tror problemet mitt ligger der. Da dropper jeg heller maten enn å spise noe jeg ikke liker.

 

Spise ofte og lite vet jeg ikke hvordan jeg skal klare. Jeg rekker jo ikke å lage meg 6 måltider om dagen. Hva er det som regnes som et LITE måltid da? En bar? Det funker ikke for meg. Jeg trenger mer mat enn det.

 

Skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har vært på www.lavkarbo.no, men har ikke blitt noe klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på ketolyse i 12 uker og gikk ned 1 kg pr uke, er storfornøyd med kuren.

Hvis du er lei av maten du spiser så kan du jo prøve å rullere litt på den...Jeg var iallefall knallmett etter kun et lite måltid.

Det fine med den er jo at du kan spise nesten ustoppelig av enkelte ting.

 

Jeg levde på kjøttdeig og ost og gikk ned, helt supert, så etter jul blir det nok tilbake i ketose på meg.

 

Det er ikke så utrolig bra å spise mye salat i denne kuren slik jeg forstod det, men jeg synes ikke at det metter noe særlig bra heller.

 

Slik jeg gjorde så laget jeg en stor porsjon kjøttdeig som jeg hadde tacokrydder eller tomatpure oppi, og varmet dette i microen og hadde ost over. Du kan jo spise mye mat i denne kuren så lenge du følger listen over karbohydratinnholdet, du kan sjekke hjemmesiden min:

www.piczo.com/ketolyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja, man må nok spise seg mett for å gå ned i vekt. Spiser man nok og riktig, holder man forbrenningen i gang. Jeg spiser kjempe masse og er 27 år. Jeg har ingen tro på å spise mindre karbo, for en kort periode går man jo ned, men hva skjer når man begynner å spise litt karb igjen? Vet flere som har brent seg på dette. Jeg tror og har erfart at vanlig mat er det beste man kan gi kroppen sin. Brød, smør, saus, poteter, kjøtt, fisk etc.. Og man spiser en porsjon. en vanlig porsjon. Og mosjon er jo viktig. 30 min om dagen er ikke dumt. Spis en stor frokost, så får man fart på forbrenningen, ikke la det gå mer enn 3 timer mellom måltidene. Et mellom måltid kan f.eks være et knekkebrød, smoothie, go morgen yoghurt.. etc. Og spis alltid kveldsmat. Det er bare tull at kvinner ikke skal spise kvelds. Holder forbrenningen i gang over natten :)

 

Og holder man forbrenningen i gang, gjør det heller ikke noe at man skeier ut i ny og ne :)

 

Men, klart, alle har vel egne meninger om hva som får en ned i vekt. Men dette er min mening, og den brenner jeg for. Jeg spiser masse masse, og nå vil jeg ikke mer ned, så da må jeg ta ekstra næring i tillegg, for å ikke gå ned mer. Og det er basert på et normalt "stort" kosthold. Og for å ikke glemme det, lettprodukter spiser jeg ikke. Har de mindre kalorier, som f,eks lett yoghurt, er de tilsatt noe mer sukker, eller noe annet som ikke er bra for oss.

 

Lykke til og sorry hvis jeg provoserte noen. Ikke meningen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Alle slankurer går man vel ned i vekt av, men det det spiller jo en stor rolle hva som er best for kroppen. Men det med "normalt" kosthold passer ikke for alle. Hvor mange der ute sier at jeg spiser helt niormalt, er kjempeaktiv og er likevel tjukk" Jeg gikk ned over 40 kilo på noe tilnærmet Torkil sin ketolysediett, etter å ha vært overvektig hele livet. Synest at det er litt vanskelig nå da, siden babyen trnger litt karber. Litt karber gir meg suget etter MASSE karber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...