Gå til innhold

Hjelp! Gravid for 3.gang, 1 vaginal fødsel og 1 KS tidligere, hva nå??

Anbefalte innlegg

Har akkurat funnet ut at jeg er gravid med 3. mann, hadde en traumatisk fødselsopplevelse med 1. mann som bl.a. resulterte baby på nyfødt intensiv og fødselsdepresjon i etterkant, fikk på grunnlag av dette KS med andremann. Selv om jeg allerede har funnet ut at jeg er gravid igjen så tenker jeg på fødsel da.

Lurer på om noen har erfaring med å ha fått innvilget, uten vanskeligheter, KS på 3.mann basert på første fødselsopplevelse?

Vurderer å føde vaginalt, men det hadde vært en lettelse å vite om jeg kunne få KS hvis jeg skulle "feige" ut....?

Noen med samme erfaring?

Fortsetter under...

har ikke erfaring med nr 3 enda,men fikk innvilga ks igår og venter nr 2,fødte normalt nr 1 men traumatisk+ medisinske grunner i dette svangerskapet,derfor ks denne gang. spurte overlegen igår hvis jeg ble gravid med nr 3 hvordan den fødselen ville forløpe,han sa at jeg måtte ta kontakt med sykehuset så fort jeg fant ut at jeg var gravid slik at jeg fikk riktig tilrettelegging/jeg ville få tett oppfølging og mest sannsynlig ks det også pga arrdannelsen som ks gir i/på livmor...vet ikke om det hjalp deg,men det var ihvertfall det de sa til meg :) lykke til :)

Jeg vil tro at du ikke får problem med å få ks denne gang med tanke på tidligere erfaringer. Du har jo allerede fått et ks og vil ganske sikkert få det denne gang også. Det du må være klar over da er at hvis du tar to ks sier de fleste leger at da får du ikke føde vaginalt etterpå. Og det er begrenset hvor mange ks en kan ta også, for arrdannelsene er tøffe for livmora..

Jeg ville tatt kontakt med lege eller gynekolog på sykehuset så fort som mulig for å få dette på plass. Jeg vil tro at hvis du får lovnaden om at du kan få ks vil det bli lettere for deg, men du vil nok sikkert få full returrett..

Lykke til!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...