tina_mor Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Idag fikk jeg svar på MR-undersøkelsen. Og svaret ble som nevnt senebetennelse og forkalkning i skulderen. Jeg har ordentlig vondt i skulderen og armen , og mister noen ganger følelsen i fingrene - særlig om natta. Slitsomt når man har en liten en på 3,5 måned. Tok 5 kortisonsprøyter for 14 dager siden og skal ta nye på mandag, men synes ikke det hjalp noen ting -dessverre Så det er mulig at det blir operasjon. Noen andre som kjenner til dette her???? Erfaringer?? Mvh Tina
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 ja jeg har erfaring! Vet akkurat hvordan du har det!:-( Hvis ikke kortisonen hjalp har de ikke truffet dessverre. Hvis de treffer rett virker det nemlig, hm. Jeg har fått to, første gang mot forkalkning og lett betennelse, da hjalp det, og jeg ble bedre. Så fikk jeg en kraftig senebetennelse, og da hjalp det ikke med kortison. Hvis du bor i oslo-området vil jeg anbefale deg å få henvisning til NIMI, veldig flinke leger, og har også gått til fysioterapi der. Fikk opptreningsprogram og har vel eg klart å holde skulderen mer eller mindre i sjakk siden jeg begynte der. Skal du opereres anbefales det at du er godt trent i skulderen, og må trene etterpå. Enig i at dette er skikkelig slitsomt når man har små barn. Skjønner ikke at du klarer å løfte hvis du har betennelse nå:-(
tina_mor Skrevet 3. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2007 Hei og takk for svar Ikke truffet? Han som tok og satte kortisonsprøytene er kommunelege her i kommunen og satte hele 5 stk. Så rart om han ikke skulle treffe?? hmmm - Jeg har spilt håndball bl.a og har hatt vondt i mange år før, men etter fødsel nå i sommer har det blitt vondt og værre.......... Godt trent i skulderen om jeg skal operere??? hmmm Dette høres ikke ut som en drømmesituasjon med små barn asså Er vondt og løfte henne nå ja, men jeg har ikke så mye valg. Har en mann som jobber skift og må plutselig ut på akkutte turer;)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 når de setter kortison, må de treffe i "senteret" av betennelsen for at det skal ha noen effekt. Den gangen det virket hos meg satte legen sprøyten etter at fysioterapeuten først hadde vridd skulderen overalt slik at de fant senteret (du må da kunne svare på hvor det er vondest). Hvis det er veldig vondt klarer du ikke å si hvor det er vondest, og da er sjansen stor for at de ikke treffer. Det skjedde hos meg v sprøyte nr. 2. Skuldere er veldig komplisert, slik at hvis han har satt de alene tror jeg dessverre her at han ikke har truffet (hvis han ikke er veldig god på skuldere da). Legen på NIMI var veldig klar på at man må trene opp skulderen for at en operasjon skulle bli vellykket. Snakket med en fys på elixia, han hadde hatt mange sånne som oss inne for å trene opp til operasjon:-) Ikke drømmesituasjon nei, huff føler med deg:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Bor ikke i nærheten av noen treningssenter dessverre - 3 mil til nærmeste - Flyttet ut av Oslo i sommer - uff -
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 var siste svar fra deg tina-mor??:-) Jeg trener hjemme med strikk, så du behøver ikke på treningssenter. Fester strikken i dørhåndtak og trekker sidelengs, og så i dørkarmen og trekker ned. Vanskelig å forklare dessverre:-) Hvis de har kommunefysioterapeut burde du hvertfall bli vist øvelser så du kan trene hjemme. Huff, kjenner nesten at det gjør vondt bare jeg tenker på det, auauau:-(
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 3. november 2007 #7 Skrevet 3. november 2007 Hei, jeg vil bare fortelle deg om mine erfaringer med en senebetennelse jeg har slitt med i skulderen. Jeg har hatt det kronisk det siste året nå, men har ikke forkalkninger. Jeg har vært smertefri en stund nå, takket være en fantastisk terapeut som jobber på Arenaklinikken i Oslo, Håvard Engell. Han hjelper meg egentlig med bekkenplagene mine, men har god kompetanse på hele ryggraden. Ved hjelp av kun en enkelt nakketreningsøvelse, som tar meg 5 minutter hver dag, har jeg blitt smertefri i skulderen! Har du mulighet til det, anbefaler jeg mer enn gjerne å ta en tur til ham! Slik han har forklart meg det, sitter roten til senebetennelsen i nakkevirvlene, det blir av ulike årsaker for trangt og nervene får for lite spillerom. Er forholdene slik over lengre tid begynner kroppen å sende ut smertesignaler for å "varsle" om at noe i kroppen er galt. Han mener at de aller fleste nakke/rygglidelser kan kureres UTEN operasjon. Han har jobbet med masse idrettsutøvere og har veldig gode resultater å vise til! Bare å google han, så ser du;-) Lykke til!! Mvh:
tina_mor Skrevet 3. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. november 2007 yepp - det var meg:) sorry med den knappe der he he Takk - har strikk og vekter hjemme. Har vært aktiv tidligere - men nå etter fødsel har det blitt være Har hatt forkalkning før, men ingenting ble gjort I sommer fødte jeg en prematur jente - hadde et tøft svangerskap og fikk akutt ks - 6 uker før termin, og bekkenløsning som fremdeles knaker hehe Så jeg skulle så gjerne fått gjort noe med skulderen - Har begynt og jobbe såvidt hjemmenifra (er konsulent i et firma), men det er ikke moro slikt asså nei Håper kanskje på en operasjon - vet at Mjøskirurgene er utrolig flinke her. (på Gjøvik(
tina_mor Skrevet 3. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2007 Så bra og høre - skal forhøre meg litt på Gjøvik eller Lillehammer (blir nærmest fra meg) Tusen hjertelig takk for dere som har engasjert dere her:) Hadde det bare vært meg selv ,men snuppa trenger en mamma som ikke har så j......... vondt he he he sorry
Anonym bruker Skrevet 3. november 2007 #10 Skrevet 3. november 2007 håper det ordner seg for deg!!:-) vet jo hvordan det er. Spennende med den terapeuten hun over nevnte, flere alternativer til operasjon. Hos meg viste MR liten plass i selve skulderleddet, så da vil betennelsen komme igjen med jevne mellomrom, men jeg håper at trening vil gjøre at det ikke blir for ofte. Men er litt slakk med treningen i gode perioder, glemmer litt seg selv med aktivt barn:-)
Noddy78, en av hver! Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 Hei! Siden ingen har svart på operasjon tenkte jeg at jeg kunne gjøre det. Jeg har en vellykket operasjon av forkalkning i skulderleddet bak meg. Hadde hatt store smerter i 7 år før jeg fikk konsultasjon. Fikk beskjed av eksperter på Ullevål om at dette var noe jeg måtte leve med og fikk et tøft treningsopplegg. Dette gjorde bare vondt værre og tilslutt klarte jeg knapt røre armen uten å få skikkelig vondt. Så fikk jeg henvisning til privat sykehus for second opinion, der fikk jeg beskjed om at dette kunne fikses med en enkel kikkhullsoperasjon og at trening bare gjorde at muskelmassen trykket på forkalkningen og at det forklarte de ekstra smertene. Var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre, men valgte etter samtale med fastlegen min å ta operasjon. Har ikke angret en dag! Dette er nå snart 4 år siden og har ingen problemer. Ble operert ved Axcess Sykehus i Oslo. Er noen uker i etterkant du ikke kan bruke armen, men det er kanskje verdt det? Trasig at du har så vondt i armen med en liten en...mulig de anbefaler å vente til den lille kan gå selv? Du kan jo ikk løfte på 6 uker tror jeg det var.. Lykke til!
tina_mor Skrevet 3. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. november 2007 Tusen takk for alle svar OG til deg Noddy78, så er nok dette en annen lege har sagt også. Han er kirurg ved Lillehammer og jobber som turnuslege. Men ikke bare bare og få gjennomslaget for det. Skal til lege på mandag. Må ta nye kortisonsprøyter for og være sikre på at det evt IKKE fungerer -my god hehehe takk takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå