Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer bare på om det er noen som får noen svar på hvorfor et IVF forsøk ikke har lykkes? Jeg har akkurat hatt et mislykket forsøk og sitter igjen med mange spørsmål....vet jo at det er vanskelig å vite og at kroppen rydder opp på egen måte hvis det skjer noe galt. Men skulle så gjerne visst hvorfor spiren ikke festet seg....

Noen som får videre utredning for å finne årsak? I det private f. eks.? Jeg skal starte opp på nytt fryse-forsøk etter hvert, men får ikke noe mer oppfølging før det. Føler det er litt håpløst å begynne på nytt hvis det er en feil med kroppen min som hindrer at det fester seg... Kjenner at jeg har mistet troen på at jeg noensinne skal oppleve å bli gravid:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10813490-hvorfor-gikk-det-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Vet at vi har fått beskjed om at det er lettere å forklare etter IVF hvorfor det gikk galt om det skal gå galt. Har dere ikke snakker med dem som hjalp dere i første omgang? Vet ikke hvor dere holder til jeg..?

Vi skal til haugesund og har som sagt fått vite at det er kanskje "enklere"å forklare å finne ut hvorfor det gikk galt etter et IVF/ISCI forsøk.

Kan desverre ikke hjelpe deg men det aller viktigeste oppi dette her er at dere nå tar vare på hverandre og at dere IKKE mister motet og gir opp!!

Lykke til videre=)

Holder til i Haugesund vi også....men får ikke noe mer oppfølging før fryseforsøk. Har pratet med sykepleier pr.telefon, men får bare generelle opplysninger. Savner mer individuell oppfølging!

Men får samtale med lege etter evt.mislykket fryseforsøk....

Håper på det, har hørt mye positivt og harstor tro på at det skal klaffe på første forsøk=) hehe.... troen er viktig men det blir vel desto verre om det ikke går bra!

Lykke til videre og håper det snart klaffer for dere!

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Er ikke så veldig enkelt å vite hvorfor et forsøk ikke lykkes i alle fall ikke etter 1 forsøk.

Dersom eggene man har satt tilbake er av topp kvalitet i alle fall....

Vi fikk diagnose ufrivillig barnløse, men alikavell så måtte vi igjennom 1 negativt IVF og 1 negativt frysefosøk før vi lyktes.

Har selv hatt 3SA tidligere så regner med at det er min "skyld", men det er umulig å si desverre.

Man får bare krysse fingrene og håpe at neste gang går det bra :-)

Ja hvorfor går det galt.

Det er ikke bestendig det er noen grunn for det, desverre!

Noen trenger maaange forsøk før det fester seg. Plutselig på det 14 forsøket så sitter spiren.

Det sies at ca 2 av 10 egg er ment to be en baby.

Ikke bebreid deg selv for at det gikk galt. Det er ikke så mye du kan gjøre fra eller. Det er ikke din skyld.

Det er snakk om flaks og uflaks. Vi får håpe at din uflaks-kvote er brukt opp nå, og at egget fester seg ved neste forsøk

Hei

Ofte er det ingen forklaring på hvorfor egget ikke fester seg nei, IVF er litt som lotto- noen ganger er man heldig. Det gjelder bare å ikke gi seg:o).

Det er bare 20-30% sjanse hver gang for å lykkes med assistert befruktning, omtrent det samme som ved "normal" befruktning.

Selv har jeg hatt 4 innsettinger og 2 avbrutte forsøk, en gang festet egget seg men jeg mistet når jeg nesten var 6 uker på vei. Men jeg vet ihvertfall at jeg kan bli gravid. Tok soneterapi på forhånd, 7 behandlinger før innsettingen, og tror faktisk at det var soneterapien som hjalp meg til å bli gravid, det er eneste gangen jeg har lyktes. Så neste gang jeg skal til pers skal jeg ta soneterapi både før og etter innsetting. Det hjalp meg ihvertfall.

Ellers må du ikke tenke at du kan gjøre noe galt i rugeperioden, dette er ikke din feil bare uflaks rett og slett! puh, dette ble langt........

Lykke til videre!

Snøfilla!

Har ingen spesifikk diagnose....har visstnok litt mange eggposer (litt PCO-aktig), men ingen andre symptomer på det. Har også litt lange sykluser, men mener jeg har eggløsning (positive eggl.tester). Alt er ok med min mann.

Tror jeg har hatt graviditet på gang noen ganger naturlig, men av en eller annen grunn vil det ikke feste seg. Av utredning har vi kun tatt blodprøver, levert sædprøve og hatt ultralydunders. Trenger ikke videre utredning ifølge legene...

På mine 2 siste forsøk (ble gravid) festet egget seg, men slapp.. har vært på undersøkelse av livmor men de fant ingenting galt.. så vet ikke.. får høre nå når vi skal igang igjen hva jeg kan gjøre eller hva som må gjøres..

Er ikke lett dette her gitt!! Men vi må ikke gi oss..

Hei.

Jeg har hatt flotte embryo som har vært satt inn i følge embryologen men det var ført på den 4 innsettingen jeg da ble gravid med frys i naturlig syklus.

Hvorfor det ikke skjer en graviditet er som oftest at embryo ikke er rett kodet til å bli barn. Som ei skriver her så er det et fåtll av eggene vi får ut som er kodet til å bli barn skjønner du.

Klart det kan være fysiske åsaker som forhold i livmor o.l.. Dette fikk jeg undersøkt etter 2. innsettingen. Alt var fint. Men etter måling av blodgjennomstrømning i livmor m dopler hadde jeg noe rsduert sirkulasjon så jeg ble satt på klexane sprøyter. tok også en lap. operasjon og tettet gijen eggledere til livmor som var væskefylt etter oppfordring fra legen etter 3 innsetting. Først da ble jeg gravid! Dette var på Haugeund sykehus så jeg fikk iallefall god oppføling og individuell behandling som andre her føler de ikke har fått der. Men hysteroscopien maste jeg meg til da hehe men det var greit å få gjort selv om det ikke fant noe unormalt i livmoren som muskel knuter o.l.

Ikke gi opp. Du kan treffe på det rette kodede embryo neste gang!

Det er få som lykkes på det første forsøket, så ikke mist motet etter et neg. forsøk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...