Idun<3tosmå<3 Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Jeg har slitt litt med kvalme de siste dagene, og i dag på jobb holdt jeg på å bukke under, så jeg stakk på apoteket for å høre hva de hadde å tilby... Kjøpte sånn akupunkturarmbånd til 150 kroner. Tok de på, og vips så var kvalmen borte.. Ikke med en gang, men nå har jeg ikke kjent meg kvalm på seks timer!! utrooolig deilig!! For føste gang på lenge er jeg sulten nå, og skal spise fordi jeg trenger mat!! Ikke for å holde kvalmen under kontroll!! Fantastisk:)
Nætte;mortil2 Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 Ja er det ikke flott! De hjalp meg også.. Pluss at jeg brukte en del amme te og ingefærte.. Så langt i dette svangerskapet trenger jeg det ikke, men har funnet fram armbåndene og ammete står i skapet!! Godt å få litt sånn gode historier å da!!
lykkelig 3 BarnsMamma Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 jeg har også vært helt utrolig kvalm de siste dagene...nå sitter jeg med en skål salt lakris,føler det hjelper litt...men tror jeg må ta meg en tur på appoteket jeg også da.....
Idun<3tosmå<3 Skrevet 3. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2007 Gjør det! Det er i allefall verdt å prøve.. Jeg måtte selvfølgelig teste ut hvordan jeg ble om jeg tok dem av meg tidligere i kveld.. Det gikk en stor halvtime, så måtte jeg krype oppi sofaen, og puste så stille som mulig for å ikke spy, armbåndene kom på ganske fort igjen, og nå er jeg frisk som en fisk!
Nætte;mortil2 Skrevet 3. november 2007 #5 Skrevet 3. november 2007 Jeg fikk tips av jordmor at hvis jeg var en plass og kvalmen kom over meg og armbåndene lå hjemme, kunne jeg plassere to fingre bak håndpalmen (heter det det?? og ved nederste finger er det punktet som man kan prøve å trykke/massere lett for å få kontroll over kvalmen. Det virka det også!! Så det er jo et tips frem til man kommer seg til apoteket!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Legen anbefalte postafen (reisesyketabletter). Så i kveld skal jeg ta det og så håper jeg at jeg våkner kvikk og opplagt i morgen tidlig :-)
hjemmekanskje??? Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Kvalmen har meldt sin ankomst hos meg også nå ( Forrige svangerskap var jeg konstant kvalm i 4 måneder. Prøvde ikke dette båndet men tror jeg skal gjøre det nå. Hva heter det?
Mammamia77 Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Joda, armbåndene funket delvis for meg. Har i tillegg fått akupunktur og homeopatisk medisin, så nå er jeg nesten ikke kvalm lengere. Men sliter fortsatt med at matlysten ikke er på topp. Vet ikke helt hvordan jeg skal få matlyst igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå