Gå til innhold

SVAK strek...tidlig å teste eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en negativ test igår på dagen,digitaltest. Senere mot kvelden, testet jeg svakt positivt på en vanlig test. Også idag testet jeg svakt .Etter en stund kommer streken tydelig frem,men det tar rimelig lang tid...ca ti minutter. Betyr det da at det ikke er lenge siden jeg ble befruktet eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, strek er strek!! Er den der så er den der!! :) Men på testene tror jeg det skal stå hvor lang tid testen gjelder ( at etter så og så lang tid er resultatet ugyldig) så kan nok være lurt å vente. Men som sagt; det står også på pakken at strek er strek, er den der så er du gravid!! Kan være at du tester veldig tidlig ja, eller at hcg nivået ikke har kommet opp på topp, det er veldig forskjellig.

 

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet svakt positivt på første testen jeg tok.(cb)

Den var negativ først, men krysset kom frem etter en stund.

Tok ny test dagen etterpå, da kom krysset med en gang.Tok en digital i tillegg, den var også positiv.=)

Tror det kan være lurt å vente en dag eller to før du tester på nytt.

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En strek er en strek. Hvis du bekymrer deg så ta en cb digital så slipper du å vurdere hvor sterk/svak streken er. Cb digital sier enten Gravid eller Ikke gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! har det akkurat som deg! men jeg har hatt 8 svaaake positive og neg digital..(lenge siden jeg tok den digitale da)..men den digitale trenger mer hcg (50) for å slå ut på GRAVID, mens vanllig CB slår ut på et hcg nivå på 25..

Er frustrerende!!! venter på blodprøvesvar - får svar på tirsdag.

Sist jeg var gravid , slo det ikke ut før uke 7-8 da..

Hos legen tirsdag, slo den digitale maskinen ut på IKKE GRAVID, men lab damen sa hun så en strek der..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet svakt positivt også, mens dagen etter så var den helt positiv uten tvil. Du er nok gravid ja, gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok CB digital slår ut på mindre HCG mengde enn 50. Jeg fikk positiv test på både digital CB og vanlig på en lørdagsmorgen og tok HCG blodprøve mandag. Og verdien var bare på 39, så kan ikke ha vært høyere enn 20 på lørdagen.

 

Men vent et par dager å test igjen:-) Med morgenurin, mine blir iallefall mye sterkere da!

 

Men roper et forsiktig gratulerer til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme igår. Tok en test igår, og den viste pluss etter 2 minutter. Meeen, streken bortover var kjempesterk, mens streken oppover var nesten ikke synlig, men den var der... Så står det jo i bruksanvisningen at det har ingen betydning om deler av plusset er sterkere eller svakere enn resten...

Men idag opplevde jeg blødning da:( -så er kjemperedd!!! Skulle hatt mensen igår... Kom blod på papiret når jeg var på do idag tidlig... Vet ikke hva det betyr...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 2 billigtester den 1/11, og de var svak positiv, og det var ikke med morgenurinen. Tok en test i dag og (4/11), det var og svak positiv. testet i dag med quick respons! Har en clearblue digitaltest som jeg får prøve i morgen.

Men siden jeg har litt uregelmessige sykluser så kan jo det være årsaken til at de ikke slår ut så sterkt ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey! har bare hørt det fra BLI GRAVID.. men at de er sensitive på 50, betyr at de slår SENEST ut på hcg verdi på 50..skjønner ikke helt hva det betyr??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

butterc! Litt blod på papiret når du egentlig skulle hatt mensen kan være en festeblødning.. :) Hvis det var bare litt og ikke kommet mer så får du prøve å puste med magen, for da går det som regel bra! Hvis ikke, ring legen og få en liten sjekk! :)

 

Lykke til alle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for beroligende mld olinebrumm=)

har ikke hatt noe mer blødning enn den lille idag tidlig, så puster med magen nå:)

skal uansett levere en urinprøve på legekontoret imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er klart;) men alle de tabellene med hcg stigning - det er i blodet det? jeg har tenkt det er målt i urinen jeg, for tester jo med hjemmetestne, men det er vel hcg-stigning målt i blodet de tabellene beskriver?? ;)

Man kan jo tynne ut urinen bl a ved å drikke mye og dersom urinen ikke har vært lenge i blæren..og da vil jo verdiene variere veeldig i urinen til en hver tid da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...