Gå til innhold

neon her som skal på tidlig ul uten grunn??


rampejenta - ny spire

Anbefalte innlegg

leser at det er mange som skal av ulike grunner.. men er det noen som skal bare fordi de har lyst??? jeg har lyst men har ingen annen grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg var nettopp på tidlig ul. (i uke 9+2). Hadde ingen grunn til det,- men vil jo se om jeg hadde grunn til å føle meg gravid:-) Og det hadde jeg! Jeg var og tok celleprøve hos denne legen før jeg visste at jeg var gravid,- og spurte mens jeg var der om jeg kunne komme til kontroll hos han i stedet for fastlegen min hvis det viste seg at jeg var gravid. Og det fikk jeg. Skal få 12 ukers kontroll også (er vel ca uke 13 da), og da med ultralyd (siden han nå har det). Helt vanlig hos han det, forsto jeg. Han har sendt inn papirer til sjukehuset slik at jeg får ultralyd der i uke 18 som andre. Tar den oppfølgingen jeg kan få:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir mer og mer vanlig med tidlig ultralyd. Som med alt annet i helsevenenet krever pasientene mer og er i større grad opplyst om hva som finnes av tenknisk utstyr og muligheter. På St. olavs gikk en gynekolog og en fødselslege ut med at de synes det bør være flere ul i svangerskapet. I Danmark f.esk får alle tilbud om tidlig ul.

 

Jeg skal på tidlig ul, men er fordi jeg ikke har hatt mensen etter en sa og derfor ikke kan beregne når jeg ble gravid. Tror ikke jeg ville ha benyttet meg av tilbudet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg på tidlig ul, rett og slett fordi jeg er nysgjerrig. :)

Er nå 7+6 så regner med at jeg får time en gang til neste uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til tidlig ultralyd uten grunn. Ville bare se at alt stod bra til med den lille.

Bestilte time på et privat legesenter og fikk time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens helseorganisasjon advarer mot UL bare for "morro skyld". Alle får tilbud om UL i uke 18 og det er faktisk det eneste vi trenger i et normalt svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Norge bare har en standar UL er fordi helse norge ikke har kapasitet til å følge opp flere med UL. Og siden du, anonym, mener at vi bare "trenger" en i hvert normale svangerskap.. vil jeg høre en grunn til det. Ett avangerskap kan være så normalt som over hodet mulig, og det kan være feil på barnet uansett!! Jeg antar du skreiv dette for å provosere, og denne gangen klarte du det faen meg. Folk har sett på private UL alvorlige feil selv om UL en de hadde i uke 17 var "normal". Om folk betaler ekstra for å se babyen tidlig får bli deres sak. Det er ikke bra å farge håret ofte eller, eller drikke, røyke, ikke resirkulere... Men jeg antar du gjør noen av disse tingene selv om det ikke er anbefalt av WHO. Å sorry, glemte meg. Du er jo PERFEKT.

 

og denne gangen er det jeg som skal undertegne med anonym. Å la meg synke på ditt nivå... da tørr jeg også å "leke" tøffing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig UL.

Har time når jeg er 8+1

Gleder meg og håper alt er som det skal.

Ingen annen grunn. Grunn nok for mange det.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig ultralyd for å skjekke termin. Tror liksom ikke på at jeg er gravid heller, selv om både blodprøve og urintest sier det.

Har hatt uregelmessig mens, så det er vanskelig å si hvor langt jeg er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...