Gå til innhold

Er det mulig å framskynde ks om mor er dårlig?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om jeg kan framskynde ks litt i forhold til oppsatt dato?

Jeg er helt imot å ta ks fortidlig da jeg vet at barnet der inne har kjempe godt av å vokse seg ferdig der inne - det er bare det at jeg er redd jeg ikke har krefter igjen om jeg skal fortsette slik det er nå.

Jeg har nå bak meg ei uke med toppen tre timers søvn pr døgn. Selvfølgelig hviler jeg innimellom, men jeg er så på felgen at jeg føler at jeg "kilikker"snart.

I tillegg har jeg et enormt nedpress og kynnere hele tiden.

Jeg er så redd for å være helt utkjørt til ks dagen og ikke kunne klare å ta meg av den lille etterpå.

Jordmor snakket om en slagt sovemedisn jeg kunne ta, men da vil jeg jo tisse på meg.

Flyr jo som en jo-jo på do hele natten.

Dette var mye klaging - ikke meningen altså.

Kan nevne at jeg har fått ks en uke før termin. En termin jeg selv mener egentlig er før..utifra praksisen vi drev den gang :-)

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Da jeg ventet min første var jeg skikkelig på felgen de siste ukene. Hadde ikke ks, jeg da, skulle i utgangspunktet føde vanlig. Var på overtidskontroll en uke over termin, og ba de på mine knær om å sette igang fødselen, for jeg visste ikke om jeg klarte å komme meg videre. Hadde mye vondt, sov ikke osv osv. Men de så på UL at baby hadde det veldig fint inne i magen, og ville dermed ikke sette igang. Jeg spurte dem om de rett og slett dret i hvordan mammaen hadde det så lenge baby hadde det bra, og de sa at ja, det gjorde de. Det er baby som er deres førstepri, mor kommer langt bak. De vil helst at fødsel skal starte selv (eller vente til oppsatt dato slik at baby skal være mest mulig klar). Gikk 14 dager over jeg da, og måtte igangsettes da også.

Ikke mye oppmuntrende for deg dette da, men det kan jo være forskjellig praksis på div sykehus her. Mange leger tenker først og fremst på baby, men noen kan være forståelsesfulle ift mor også. Jeg synes du kan spørre, fortell dem hvordan du har det og ta det derfra. Lykke til! =)

Takker for svar. Forstår de tenker allermest på babyen. Det gjør jeg også. Har redsel for å få baby på intensiven, da jeg har opplevd det før.

Mitt dillemma er at jeg har et barn på 1.5 år fra før. Tåler veldig mye psykisk og fysisk, men føler at jeg er alvorlig på felgen pga søvnmangel.

Hovrdan få til amming feks om mor er kaputt? For ikke å snakke om å unngå fødselsdepresjon?

Uansett takk for svar . Jeg får nok prøve å høre med jordmor for å vite hvor jeg står. Har nemlig en sterk følelse at ul termin heller ikke stemmer.

Har tenkt det samme som deg, fikk bare 6dager før termin og er så sliten. Sover dårlig:o(

Har hatt sykt barn i tilegg så det tar på.. Har 11dager igjen men er utrolig lei. Halsbrann, søvnløse netter osv osv...

Nå er samboer på vei til å bli syk å og mamma som skal passe datteren vår er syk så det passer dårlig med fødsel akkurat nå. Men er skikkelig lei av alt... Går på tomgang her:o(

Da er vi i det minste flere i samme båt. Man blir litt desperat når formen er så til de grader dårlig og nettverket i tillegg svikter..

Håper både du og de rundt deg blir friske fort fort...!

Vi får nok smøre oss med tålmodighet og forsøke å se framover mot bedre tider - snart -snart :-)

For oss er det også slik at om ks framskydes, skjærer de praktiske planene seg. Som pappa perm. besøk osv.

Men som jeg nevnte man blir desperat :-)

Jeg unner deg ikke å ha det sånn - men det hjelper å tenke på at vi er flere i samme båt.

Annonse

Ja godt vi er i samme båt:o)

Har 11dager igjen å ser frem til tiden på sykehuset. Skal innhente masse krefter.

Blir litt mer mening å stå opp med lille gutt enn å tisse og vri seg, og da kan pappen bidra å.

Noe som han gleder seg til:o)

Merker at samboeren min er skikkelig rastløs å:o)

ja vi er nok mange i samme båt... jeg ser fram t KS dagen, for da ser jeg for meg at jeg får hvilt ut litt på sykehuset, der får du jo masse avlastning hvis du ønsker d...

så jeg skal benytte meg av den hjelp jeg kan få der, blir mer enn nok og gjøre hjemme uansett.

nå så r d opp i snitt 1 gang i timen omtrent hver eneste natt m kramper osv, heldigvis så jobber jeg ikke hver dag og barna går på skole.. så jeg får til og flate ut i noen timer på dagtid.. hvis ikke hadde jeg blitt fullstendig smårar...

Hei igjen. Jeg er hovedinnlegger. Var hos jordmor i dag. Ba ikke om utsettelse likevel. Fant ut at jeg heller burde komme meg i form igjen, bli frisk før operasjonen rett og slett.

Å hoste med operasjonssår i magen høres ikke godt ut...

Det hjeper også å tenke på at mange av oss er i samme båt på slutten.

Man jobber jo tross alt for en god sak :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...