Gå til innhold

Tenk at en må være sin egen lege!!!! Blir så frustrert!! ( samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Må bare få det ut...

Har et keisersnitt bak meg hvor gutten min lå i sete og fikk da påvist smalt bekkenmål ved CT røntgen. På det smaleste i bekkenet er jeg bare rett over 9 cm og jeg ble fortalt i forbifarten den gangen, at den muligens var slik at om neste baby lå med hodet ned, kunne jeg ikke føde normalt. Det var alt jeg fikk vite.

Nå når jeg går gravid med nummer to har jeg tatt dette opp ved flere anledninger. En gang hos legen min, en gang hos turnuskandidat, en gang på sykehuset hos lege (hadde litt høyt blodtrykk) og en gang hos jordmor. INGEN har trodd på meg og sendt meg videre for utredning.

Heldigvis har jeg utskrift fra journalen min så jeg tok med bekkenmålene til UL hos min private gynekolog som et siste forsøk på å bli hørt og trodd. Han kikket forbauset på meg og lurte på om jeg ikke var blitt sendt videre. Jeg kunne jo risikere at barnet fikk varige meen om jeg fødte vaginalt, som han sa "babyen kommer jo ikke ut når du har så trange mål". Han har nå sendt meg videre til sykehuset for å få planlagt keisersnitt.

Jeg er så sliten av å måtte kjempe for meg og barnet mitt. Dette er jo noe legen min og sykehuset skal ta seg av!!! Jeg er ingen lege vel!

Jeg blir så sint og frustrert når ingen tar meg på alvor. Jeg ville jo gjerne født normalt om jeg kunne det, men alle tror jo at jeg har fødselsangst og vegrer meg for å føde på normalt vis når jeg legger frem saken min. Jeg føler at helsevesenet forhåndsdømmer meg jeg. For å ha det sagt har jeg blitt operert flere ganger på sykehuset og er langt fra redd for vondt. Jeg kjenner heldigvis kroppen min og hvordan jeg reagerer, så det takler jeg veldig fint.

Er det flere som ikke har blitt trodd eller hørt i svangerskapet eller er jeg så alene som jeg føler meg?

Beklager langt innlegg

Fortsetter under...

heisann,å joda,her må man være sin egen lege,ingen andre som kjenner kroppen sin bedre enn seg selv selv om legene tror de gjør det!vet ikke om du har vært her inne på ks-debatten før,men har vært veldig aktiv jeg de siste månedene,fikk innvilga ks igår faktisk og datoen er satt til 28 des. 9 dager før termin,skjer noe før den tid blir det hastesnitt. har kjempa som faen selv, har skjevt bekken og vært hos kiropraktor og fysioterapaut lenge før jeg fikk førstemann(som kom på vanlig vis) enden på den fødselen var at ho hang fast og hele fødselen stoppet opp, ble satt på drypp og de lå 6 stk oppå magen min å trykka sammen med meg,var helt jævli(!) men når det er sagt så har jeg måttet kjempe lenge for dette ks`et,fått masse støtte fra folk her inne og venner/familie :) fikk akutt nyresvikt to ganger nå i dette svangerskapet,,kunne risikere at den røk hvis han sitter fast under en normal fødsel denne gangen eller at det ble akutt svikt. var til 3 samtaler tilsammen og det er ikke smertene jeg heller har vært redd for, har presisert det hele veien. var en kasteball en periode hvor jeg måtte hente inn dokumenter på alt selv og kjempe for å bli trodd selv om alt sto svart på hvitt fra sist fødsel og fra kiropraktorer og fysiot. så trøst deg med at du er ikke alene og du MÅ desverre stå på ditt, men mitt råd er å ikke la deg bli tråkka på,krev andre leger å prate med,true med å gå til pasientombudet/avisen etc. de tok meg på alvor til slutt og kan nå slappe av ut svangerskapet,vært en påkjenning i mange mnd dette og unner deg ikke gå gjennom den mølja der altså. ønsker deg masse lykke til :)

Å herregud er det mulig da???!!! Jeg blir så irritert når jeg hører om sånne tilfeller. Det tyder bare på at de ser deg, en gidder ikke høre etter hva du sier.

Har selv oppdaget masse som ikke er bra i mine svangerskap, å jeg blir rett og slett redd når jeg tenker på hva som kunne skjedd om ikke jeg var litt " våken" selv?

Som feks, nevnte jeg ved en tilfeldighet dagen før forrige KS at epiduralen jeg hadde v forrige fødsel merkelig nok bare funket på den ene siden av kroppen.... Ja det var jammen flott du sa, sa legen, for det tyder på at du er en av de som ikke tåler den noe særlig, å du ville kjent når vi beg å skjære i deg!!!

* Fikk Albyl- E av overlegen på sykehuset, for å forhindre evt infarkter i morkaken. Å jeg husker jeg spurte om det kunne "krasje" med den blodplate antistoff greia jeg har? Neida, sa han. Så fikk jeg beskjed av en annen lege at det var 3 ting jeg måtte styre unna i dette svangerskapet, å det var ekstremsport, Ibux og Albyl E!!!!!

* Seinere spurte jeg litt om hvorfor jeg ikke hadde blitt tilbud fostervannsprøve? Å legen sier, fordi du ikke oppfyller verken alderskrav eller har noe annen grunn som tilsier at du skal ha det!

Ok, sa jeg, men hva med datteren min som var dødfødt? hun hadde jo kromosomfeil? Øh... å, javel??? Men da skulle du jo hatt det....

Dette er noe av det jeg har opplevd, å jeg synes det er helt tragisk at ingen vet hva den andre sier/gjør i helsevesenet! De kan jo umulig gå inn å lese på journalene våres!!!

trist at man må lese og tenke seg til absolutt alt selv!!

Djiiiizus!

Jeg må også ta blodprøver i uke 20 og 32, men måtte selv innhente rekvisisjoner og opplysninger fra mitt forrige svangerskap. legen min a rett ut at han aldri hadde hørt om tilstanden min. Da føler man seg skikkelig trygg og godt ivaretatt hehe!

Himmel og hav, jeg skjønner jo nå at jeg allikevel har lang vei å gå. Jeg har jo bare blitt henvist til sykehuset. Jeg blir litt redd her jeg sitter. Skulle virkelig ønske at jeg klarer å være sterk nok til å kjempe denne kampen gjennom. Det er når man er mest sliten en må brette opp ermene og sloss for seg selv. Er ikke vant med den situasjonen, men er sta som faen så da håper jeg at jeg klarer å få det igjennom.

Jeg skal IKKE gi meg. Hørt at mange av de her inne har fått beskjed om at hvis fødsel starter skulle de prøve å føde, og hvis det ikke gikk, skulle det være en lav terskel for keisersnitt. Jeg orker ikke å bli kastet inn i et hasteKS om det kan unngåes altså.

Er virkelig helsevesenet i Norge så dårlig?? Jeg blir redd når jeg hører historiene her inne. Når jeg snakket med dem på sykehuset da jeg var til sjekk for høyt blodtrykk, fikk jeg inntrykk av at det skulle fødes vaginalt uten at noen ting ble tatt hensyn til. Er ryggopperert og har Chron i tillegg, men neida, ingenting skal stå i veien for en vaginal fødsel. Går det ikke så tar vi hasteks, det ordner seg. Vi har lang erfaring med slike tilfheller var svaret jeg fikk. Jommen sa jeg smør. Innkompetente drittfolk.

Dæven, jeg skal saksøke hele TSS om ikke jeg får det som jeg vil og barnet mitt er friskt når det kommer ut.

Annonse

OISANN....hehe

Der var plutselig frustrasjonen gått over i sinne.....hehe. Den følelsen skal jeg jommen meg spare på til jeg skal på sykehuset. Nå skal det kriges!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...