refluksmor + spire i magen Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Er i uke 19 og har fått helt dilla på battery av alle ting. Det står på at gravide skal helst unngå å drikke dette. Er det skadelig for fostret? Når jeg skriver at jeg har dilla drikker jeg ikke flere om dagen , heller kanskje 3 stk i uka....
Gjest Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Jeg har ikke noe svar, men jeg kan tippe... Battery er vel en energidrikke, og det vil kanskje babyen få reaksjon på. Man skal jo også være forsiktig med f.eks koffein...inneholder den kanskje store mengder med dette? Du vil vel ikke ha en hyper baby i magen? Men det kans jo være at det er skadelig....spørs hva den inneholder.
Dancing Queen Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Jeg har hørt og vil tro at det ikke er bra å drikke for mye pga koffein. jeg har fått beskjed av legen min om at det er greit å drikke en kopp kaffe om dagen. da er det vel kanskje greit å drikke 3 tyk i uka...? veit ikke hvor mye koffein det inneholder i forhold til kaffe jeg..
Brummeline3barnsmor Skrevet 3. november 2007 #4 Skrevet 3. november 2007 ville holdt meg unna hvis jeg var deg...en battery tilsvarer 35 kopper kaffe, å det er skadelig for babyen!
vannkvinne82 *060208* Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 hvis det er i gruppen energidrikk, rådes det til å ikke drikke mer enn èn til dagen - istedenfor kaffe, te, o.l. med koffein. men hvis det er riktig som hun ovenfor sier, at det er så enormt stort koffeininnhold, er det jo laaaangt over mengden koffein som det rådes å holde seg under. så da ville jeg også kuttet det ut. kan kanskje finne noe som ligner litt på smak?? og hvis det står på at gravide skal helst unngå å drikke det, synes jeg det er godt nok argument for å ikke drikke det...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Åsaken til at dette står er pga koffein-innholdet. MEN: i Norge er det ikke i salg drikker med så høyt innhold av koffein som i utlandet....Dermed må du nesten sjekke innholdet av koffein og samenholde dette med anbefalt max grense for kaffe/cola. Tipper du kan ha en box eller to dersom du ikke drikker annet med koffein. Dog sikkert lurt å sjekke dette litt opp;) Er i allefall sikker på at det ikke er 35 kopper kaffe i en box!!!!!!!! Dette da de fleste blir kvalme og uvel etter doser LANGT(3-4 kopper kaffe er for mye for de fleste på en gang....) under dette. Altså: dårlig butikk å selge noe folk flest bare kunne ha et eggeglass av.....energidrikker er generelt noe HELT annet i Norge enn i utlandet. Finnes STRENGE max grenser i Norge for det meste vett du....
2 søte småpiker Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Enig i at det hørtes merkelig ut at det kunne være så mye koffein i, så jeg fant dette på nettet: The energy drink contains water, sugar maltodextrin, taurine, citric acid, caffeine and guarana seed extract, B vitamins, aromas, coloring agents and preservatives. In terms of caffeine content, due to normal practice in Finland, the official website announces it contains "32 milligrams per each 100 centilitres", which is to say: 320 mg/l, making 105.6 mg the content for a 330 ml can, about the same amount as found on a cup of espresso coffee. Så det er nok ikke så mye koffein i de, ville likevel ikke drukket så mye, i og med at risikoen for abort øker i takt med koffeininntaket. Tror ikke de mengdene du drikker nå,er skadelige.
2 søte småpiker Skrevet 4. november 2007 #8 Skrevet 4. november 2007 Fant dette på fertility.no Koffein Koffein virker mildt stimulerende på sentralnervesystemet. Det er bevist at høyt koffeininntak (fire til sju kopper kaffe daglig) kan øke risikoen for abort eller dødfødsel. Omtrent 300 mg koffein eller mindre per dag anses relativt trygt selv under en graviditet, men mange leger anbefaler gravide å fjerne risikoen ved å kutte ut koffein fra kostholdet
Lille Langbein Skrevet 4. november 2007 #9 Skrevet 4. november 2007 Jeg mener det faktisk står på boksen at gravide IKKE skal drikke det...
2 søte småpiker Skrevet 4. november 2007 #10 Skrevet 4. november 2007 Jeg tenkte at det ikke var anbefalt pga koffein, men som det står her, er det pga sammensetningen av de oppkvikkende stoffene kan være overraskende sterk, og anbefales derfor ikke til gravide. Så ville nok kuttet det ut likevel. What is the stimulating effect in Battery? Battery has about 50% more energy than conventional soft drinks. It contains guarana, taurine, caffeine, quick-acting and long-term sugars and B-vitamins. As a result of the combined effect of these stimulants, Battery provides energy when it is needed. What is the taurine in Battery? The stimulant taurine in Battery is a synthetic amino acid. It is believed to improve such factors as reaction time and the development of the nervous system. People initially get taurine in their mother's milk. Why the guarana? Because guarana is an effective natural stimulant, it is excellently suitable as an ingredient in energy drinks. Brazilian indians used it to keep alert on their hunting trips centuries ago. How many cans of Battery can you drink per day? A litre of Battery contains 320 mg of caffeine. (For comparison, a cup of medium-strong northern European coffee contains 80- 100 mg of caffeine.) The recommended dose is a maximum of three cans per day. Who should not drink Battery? Battery in large quantities is not recommended for children, persons sensitive to caffeine or expectant mothers because the combined effects of the stimulants it contains can be surprisingly strong. Because of the sugar it contains, Battery is not recommended for diabetics. Fant dette på en battery side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå