Gå til innhold

Noen som har forslag til spesielle(uvanlige) jentenavn?

Anbefalte innlegg

Åsne

Silja

Live

Eldri/ Eldrid

Solveig

Guro

Nåken av mine alternativ til jenta som sparker i min mage:)

Har nåken fleire, men holder nåken kort tett til brystet:)

Eg og liker navn som er litt utenom det som er poppisnavn.

Lykke til med navnevalget:)

Fortsetter under...

Stakkars barn som kommer til verden og skal få disse rare navnene! Noen av dem høres ut som hundenavn og andre som et eller annet spiselig (urter/krydder?!) ...Enkelte av dem kan være morsomme nok i starten, men sikkert ikke like kult å hete sånne ting når man blir 13 liksom..... Tenk nå for guds skyld litt på at barnet skal bære disse navnene resten av sitt liv........???

Annonse

Annonse

• 2 uker senere...

Litt sent ute med forslag, men leste gjennom for å få noen ideer selv og så at navnet vi vurderte til vår nr 2 ikke var foreslått, og tenkte derfor jeg måtte nevne det; Eyla. Litt spesielt, men enkelt og greit...

Hvis noen i samme slengen har forslag til guttenavn som passer til to korte, litt svenske jente navn som slutter på -a, så mottas det også med takk herfra :-)

det virker som at det nesten blir sånn mote ting det der med navn...

kanskje ikke mote...; mer periode....

virker som vi er litt inni en sånn dyrenavn og norrøn periode nå....

det er ihvertfall veldig få "vanlige" navn om dagen....

kjenner mange som har gått den "ravn,rein,sander,isabell,og diverse veldig spesielle navn...

får jeg datter blir det tara her og trym hvis det blir gutt....

Det kan kanskje virke fremmed for deg, men her hvor jeg bor er det folk fra hele verden, og navnene deretter. Tror ikke det blir likedan for våre barn å vokse opp med et spesielt navn som det ville vært for oss. selv var jeg en av tre med samme navn i min klasse, det får en ikke til å føle seg serlig spesiell når man er 13.. i barnehagen til sønnen min er det sofia 1 2 og 3, emilie 1 og 2, alva 1 og 2 osv

selv går jeg for gamlis navn som har vært ute av sirkulasjon en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...