Gå til innhold

April: Hvor ofte henter dere i bhg med bæsj eller sår rompe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanligvis henter vi ham ren og tørr. Har i perioder hentet flere dager på rad/ flere dager i uken med bæsjebleie. Normalt: en gang hver andre uke, kanskje...? Kanskje vi skal begynne å føre statistikk? Lurte litt på det i den perioden hvor det var bæsj flere dager på rad - men så ble det jo veldig bedring - og det er jo det vi ønsker :-)

Sår rumpe: Har vært noe sår i de samme periodene som han ble hentet med bæsjebleie. (Imidlertid aldri så ille som du beskriver i det andre innlegget ditt.) Vil si max en gang pr. mnd.

I denne barnehagen vi er i nå har jeg aldrig henntet henne med sår rompe eller bæsjebleie. Men nå har vi sluttet med bleie også da. Men har en skjelden gang fått med våte truser hjem.

De er utrolig flnke der hun går nå med å spøre henne om hun skal på do og slikt.

Med bæsj; så og si aldri, med unntak av nevnte periode i det andre innlegget.

Med sår rompe; 1-1,5 gang i mnd? Syns Matilde fort kan bli sår, men jeg pleier å gi beskjed om å være flinke å smøre i de tilfellene (dagen etterpå altså) og da syns jeg som regel de er det. Har brukt krystallfiolett (mest effektivt på sår hud utover når den bare er lett rød her i huset) 2 ganger etter oppstart i august, men til gjengjeld forsvinner sårheten innen et døgn.

Annonse

hmm..vet ikke..men har vel skjedd,men da har han akkurat bæsjet,og vi har 5min hjem,så jeg har tatt det hjemme,eller de har spurt om de skulle skifte på han..

nå er han jo helt sluttet med bleie om dagen,så har heldigvis ikke det problemet mer,men nå går det i at han har tisset seg ut,fordi de ikke hører etter når han sier han må på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...