ApriIbaby Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 For en tid tilbake tok jeg opp med bhg at jeg har hentet LIlle med avføring 5 dager på rad og før det mer enn annenhver dag. De 3-4 neste dagene ble han henten med ny bleie og jeg var så lykkelig :-) Så en dag jeg hentet han fikk jeg beskjed om at han hadde blitt litt sår på formiddagen. Ok, tenkte jeg. Slikt skjer. Da vi kom hjem bæsjet han da vi kom inn døra. Og han ble helt hysterisk. Han hadde fullstedig panikk for å skifte bleie, og det var virkelig skrekk jeg så i blikket hans. Har aldri sett slik oppførsel fra han før.Det var så grusomt. Dere aner ikke (. Vi prøvde fortvilet å lokke å lure med alt fra godteri til film og alt det beste han vet og som vi vet man ikke skal lokke med. Men hva gjør man??? Ingen list fungerte... Det endte stygt med at gubben måtte holde mens jeg tvangsvasket så ytterst forsiktig jeg kunne mens LIlle hylte av smerte og panikk. Alle tre gråt. Lille hadde to åpne sår på ca 2x2 cm på hver rompeball. Skinnløst og rødt. Vevsvæsken piplet og rant selv når resten av baken var helt tørr....Vi skylte og fønte og smurte etter beste evne etterpå og jeg vet om de mest geniale plaster som hindrer ny bæsj i å komme til og som ikke gjør vondt hverken å feste eller ta bort....men likevel. Etter på koste vi masse og spiste godterier og leste masse bøker... Dette er nå snert 3 uker siden og endelig er sårene grodd. Dette var helt forferdelig, og jeg har igjen tatt dette opp med bhg. De sier bare at han ikke gir beskjed når han han bæsjet. Men i HELVETE da!!!!! ( unnskyld språket...) Er det så vanskelig å forholde seg til?????? Nei. Han sier ikke i fra. Så da må man følge med. Og JA, han bæsjer dessverre etter nesten alle måltider så det er rimelig forutsigbart når han leverer. Jeg forstår ikke hva som er så vanskelig med dette..... :-(.. Han burde selvsagt si i fra, men det gjør han altså ikke....men dette er jo tross alt personalets ansvar og ikke hans??!??! De må jo møte barnet de det er. Dette har jeg sagt til dem når de sier at han ikke sier i fra. I de tre uken som er gått etter dette har vi jobbet intenst med å få LIlle til å gi beskjed hjemme her med bok med klistremerker og gaver og det hele, og endelig gir han oss beskjed. Han har med boka i bhg også, men der har han bare gitt beskjed to ganger. det kommer vel... Noe av det værste er at da jeg fortalte ped. leder om disse sårene og om stellet hjemme etterpå var det ikke beklagelse å få . Bare " det er slikt som skjer" ...og må jo avslutte med å si at tre av fem dager denne uken har jeg igjen hentet med avføring....føler meg som den masekjærringa, jeg... Er jeg helt på jordet i fht hva som kan forventes av en bhg?
@nneliten Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Hei! Det er de ansattes ansvar å ta vare på barna - og det inkluderer hygiene/bleieskift! At det kan skje en glipp en gang i blant, at en bæsjebleie ikke blir oppdaget når de ute og leker for eksempel, kan vi forstå. Vi vet at våre søte små gjemmer seg bort - og det skal godt gjøres å fotfølge alle de små stumpene, så det kan aksepteres at man innimellom finner dem med "full pakke" når man henter i ettermiddagsrushet. Jeg synes imidlertid du har god grunn til å reagere - og det er bra at du gir beskjed. Det forundrer meg at ikke barnehagen - og særlig ped.leder - legger seg flat i denne saken. De bør beklage, og love å skjerpe oppfølgingen! Du er tross alt "kunde" og du bør forvente at de tar deg og barnet ditt såpass på alvor at liknende ikke skjer igjen. Vi har også i perioder hentet poden med bæsjebleie flere ettermiddager på rad - og da må jeg innrømme at jeg blir irritert. Han gir neppe beskjed, men lukten tilsier jo at det ikke er blomster han har plukket... Som sagt: en gang i blant kan vi forstå det, men ikke flere dager på rad - og at de går med det så lenge at de blir kjempesåre, er jo helt grusomt! Da jeg jobbet i barnehage som ped. leder, var vi ekstra påpasselige med bleieskift i "hentetiden" (mange som leverer varene etter fruktmåltidet om ettermiddagen...) Noen barn er mer ømfintlige og blir fort såre, og de skal alltid passes ekstra på! Håper virkelig barnehagen din skjerper seg!
Lykkelig mamma... Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Kan bare signere @nneliten her... Det er rett og slett ikke holdbart!!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Jeg syns ikke du er på jordet i det hele tatt. Vi hadde flere ettermiddager der vi måtte skifte på Matilde før vi dro fra bhg og hjem (jeg gjør heller det selv om hjemme bare er et minutts kjøring fra bhg - vet ikek hvor lenge hun har gått med bæsjen og liker ikke å sette henne i bilstol med bæsj) og spurte/gav beskjed om at vi ikke var begeistret. De beklaget veldig og var ganske stresset for hun slapp jammen bæsjen omtrent i det hun så oss - de hadde sjekket flere ganger før det (de er som regel ute når vi henter og kan ikke ta det bare på lukta gjennom alt tøyet) før vi dukket opp. Men så jevna det seg ut og hun begynte å levere etter lunsj eller med en gang vi kom hjem. Uansett så var jaffal reaksjonen til personalet YDMYKHET!! Og det virker de jo totalt blottet for i Lilles bhg - DET syns ikke jeg er holdbart. De er ikke bare en servicetjeneste, de har også ansvar for BARN (som ikke nødvendigvis klarer/vil/kommer på å gi beskjed når de har gjort det ene eller det andre, Matilde gir forøvrig heller aldri beskjed selv, og om vi spør (når vi kjenner lukta) så er svaret alltid nei). Og de har jo gud bedre ikke noe annet å gjøre heller enn å se til at de har det bra. Jeg vet det er travelt med ansvar for 3 barn hver i den alderen, men hallo! Hvor lang tid/mye oppmerksomhet krever det å ta en sniff med jevne mellomrom? Jeg syns IKKE du er masekjerring!!
Lykkelig mamma... Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Ja, du får holde oss oppdatert på hva de sier i bhg'en... Blir litt målløs når jeg hører slikt... Det virker jo som om det er MYE som ikke er som det skal være i bhg'en din, Aprilbaby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå