Gå til innhold

Noen som har firmabil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått beskjed på jobben nå at jeg kan få firmabil hvis jeg vil. Om jeg velger å ikke ha det fpr jeg 4000,- ekstra utbetalt i måneden. Vi har 2 biler fra før, en ganske ny stasjonsvogn som vi uansett ikke vil bytte ut. Denne er nedbetaltm så det er ikke noe poeng i å bytte den ut såvidt jeg ser det. Den andre bilen vår er en ganske gammel bil, men den fungerer kjempefint. Vi er derfor veldig i tvil om hva vi skal gjøre. er jo kjekt med 4000 ekstra i måneden, og har hørt at firmabil er dyrt. Hva er erfaringen til dere som har dette, er det dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du bruker bil i jobbsammenheng, og da kommer det jo litt an på om du kjører mye i jobben, og om du får dekket eventuelle bensinutgifter med egen bil dersom du takker nei til firmabil. Hvis du tar med deg firmabilen hjem etter jobb, må du skatte for den.. dersom firmaet er lovlydige ;-)

Skrevet

Bruker bi endel i jobben og kommer nok til å ta den med hjem ja. Vet du hvor mye man skatter av dette. Kommer det an på pris på bil, eller hva er det som avgjør denne summen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...