Gå til innhold

kan jeg...?ang malt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg koker opp vann som jeg har i flasker og setter i kjøleskapet. kan jeg blande malten i vannet jeg setter inn i kjøleskapet, sånn at jeg slipper å blande midt på natten?

sparer litt tid på å bare sette flaska med ferdigblandet malt og vann i mikroen, og bare tømme oppi pulveret.

må man forresten koke flaskene som kun har blitt brukt til vann?? har bare skylt de hittil jeg,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Tror ikke det skal være noe problem. Så lenge du velger å blande det i varmt vann. Kaldt vann er noe skikkelig herk. Hehe...Og malten skal helst i flaska før mme. Så det går nok bra vil jeg tro.

Så lenge det har vært kokt vann i flaskene så er det vel ikke så farlig vil jeg tro, men jeg hadde nok kokt dem allikevel jeg da ;-)

Skrevet

Ja, malt er mye lettere å blande ut i varmt vann, så det kan du fint gjøre.

Har du ikke vannet rett i de flaskene du skal bruke til mme? Tror kanskje jeg misforsto :-) Du trenger sikkert ikke koke de (men som nevnt over så hadde jeg sikkert gjort det likevel jeg også ;-)

Skrevet

Forresten, når du skyller de i vann så husk at de ikke er sterile lengre da. Vet ikke hvor gammel babyen din er, men du må koke de om du vil ha sterile flasker/kokt vann enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...