Gå til innhold

Hjelp, hva er dette - refluks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 4 måneder har vært en ganske "grei" baby, sovet fint på natten, sovet dårlig om dagen, men vært stort sett blid og fornøyd. Den siste måneden har imidlertid noe skjedd. Hun sutrer/gråter/skriker nesten HELE TIDEN på dagen, er vanskeligere å legge og uroligere om natten, selv om hun fortsatt sover greit da. Jeg synes det er helt tydelig at det er noe som plager henne. Men hva? Vi har prøvd å tenke på alt: overtrøtt, overstimulert, tenner, infeksjoner, sulten, bortskjemt... men ingenting passer helt. Vi har oppsøkt barnelge som bare klødde seg i hodet.

Så har jeg begynt å tenke på refluks, fordi hun gulper stadig mer, gulper masse "inni seg" og svelger og gråter, hoster mer, setter ofte i halsen, kaver og gråter når hun spiser, kaster seg bakover, får plutselige skrikeanfall der hun krøker seg sammen og sover aldri mer enn en halv time på dagen før hun våkner og gråter. Men samtidig: hun sover fortsatt ganske godt om natten, og det er vel da refluksen pleier å være verst?

Hun er rett og slett lei seg og plaget, og jeg er utslitt av å trøste, bære og bysse fra jeg står opp til jeg legger meg. Legen har sagt at de kan ta en ph-måling på henne hvis jeg vil, men jeg er så usikker - gjør ph-måling vondt, er det en påkjenning for henne?

Noen med refluks-erfaring som kan hjelpe?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattern vår har reflux men har alltid sovet godt om natten.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...