Gå til innhold

Laptop på magen!


mamica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ofte lurt på det samme... Prøver å holde den lengst mulig nede på beina så den i alle fall ikke står midt oppå magen, men det føles litt skummelt likevel... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men leste jeg riktig nå???

DERE ER GRAVIDE! IKKE DØDSSYKE!!

Det eneste dere risikerer er å bli varme....eller i værste fall ødelegger pc'n pga at vifta ikke får nok luft pga at den ligger i fanget eller på magen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men stråling? En laptop med trådløst nettverkskort må da sende ut en hel del stråler, og det er jo skadelig - vil ikke en liten spire være nokså følsom for sånt? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei.. Er så ufarlig som det kan være. Finnes radiobølger over alt i luften rundt oss, så da ville vi ha hatt en utfordring som er en smule større enn en laptop. Slapp helt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle elektriske apparater sender ut stråling og det gjør laptopen og. Man blir jo frarådet av å ha mobilen rundt halsen, og barn skal ikke ha mobil inntil hodet siden de mener at dette er for lite forsket på. Man vet ikke ringvirkningene av sånn stråling før om 20-30 år. Det gjelder nok laptopen og. Så jeg ville ikke hatt den på fanget. Men man må finne en middelvei. Det er jo forskjell på litt og å sitte med den hver dag f.eks...snakk om mengde. Dette er bare mitt syn da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg vet så har man ennå ikke klart å etablere hva slags effekt 80% av datastrålingen har på mennesker. Det er mange som jobber mye med data som merker at denne strålingen har en effekt på hud og øynene. Om varmeutviklingen under laptop'en er skadelig vet jeg heller ikke, dessverre.

 

Dere som skriver at folk bare skal slappe av har i hvertfall ikke peiling! Slutt å be folk om å ta seg sammen om de har noe de lurer på. Jeg er så drittlei alle her inne som mener at vi som faktisk tar hensyn til at vi er gravide bare burde klappe igjen og ikke bekymre oss. Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Må smile litt. Er selv gravid, men å gå rundt og bekymre seg for hver minste ting , det blir litt vel dumt..

 

En laptop på magen er vanvittig lite farlig sammenlignet med å prøve å krysse en fotjengerovergang..

Lykke til videre med bekymringen!

 

Dropp mobilen, slå av pc'en, gå en lang runde rundt mikrobløgeovnen, slå av tv'en og lås døren. Slipp bare inn samboeren når han kommer med maten du trenger. Men pass deg for den også.

Skummelt med mat shø..

 

Ha en kjempefin helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at det kan bli for meget om man blir helt opphengt i hva man ikke skal etc...

 

men! det er jo et faktum at alle elektriske apparater sender ut stråling, og denne strålingen kan være skadelig i visse mengder, for noen mennesker. leste nylig en artikkel på vgnett om dette (eller var det dagbladet?), hvor det stod om mennesker som reagerer veldig på slik stråling, som akkurat laptop sender ut. det var også en artikkel der om at gravide som bruker mikrobølgeovnen har høyere abortprosent.

 

det er ikke sikkert at du eller barnet ditt er utsatte eller reagerer i det hele tatt. så dette blir vel en idividuell vurdering? synes uansett at dette ikke er et dumt samtaleemne! jeg skjønner veldig godt de usikre tankene rundt dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en pute under sånn for sikkerhets skyld.. Lurte på det samme en gang og da ble det anbefalt en pute.. Husker ikke hvor jeg leste det eller hvorfor det ble anbefalt, men jeg har liksom bare fortsatt med å ha puten på fanget under laptopen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at alle som har en spydig kommentar og komme med alltid er anonyme...

 

Ha en pute mellom laptopen og magen hvis du er bekymret :0)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte jordmor om dette og hun sa bare at de ikke var kommet no særlig langt på dette forskningsområdet.. og at jeg/vi gravide heller i tilfelle burde bekymre oss over mobilbruken.. hun kunne videre anbefale å ha mobilen i en veske o.l og ikke i f.eks bukselommen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette skal jeg spørre legen om på tirsdag! Dere anonyme kan bare la være å svare dersom dere alltid skal være så sure og frekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

Ja da. Allt kan være farlig..

For sikkerhets skyld- beskytt magen med en plate, stor bok eller lignende.

IKKE pute!

Det ødelegger iallefall PC!

Inni Pc er det en vifte som trekker inn støv. Og blir Pc full av støv, slutter vifta og virke og prosessorn går i stykker. Så uansett: Beskytt både magen og PC på riktig måte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen om dette i dag, og han sa at det ikke var påvist å være noe farligere enn mobilstråling eller stråling fra vanlig stasjonær PC. Men han anbefalte å ha den bærbare PC'en på et bord, slik at avstanden ble ca en halv meter fra meg til skjermen. Så da satser jeg på det for sikkerhets skyld.

 

Håper det var til hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det faktisk snakk om endel stråling, og det kan være greit å være litt moderat i bruken.

 

Takk for at du spurte legen, *Stjernesmell*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om en del anonyme blir veldig fornærmet for at noen tar opp ting som de selv ikke har tenkt på, evt ikke bryr seg om.

Skjønner ikke hvorfor laptop og stråling er så dumt å spørre om?

Det er jo faktisk bevist at menn som går med mobil i lommen får dårligere sædkvalitet! Da er det faktisk ikke helt på jordet å tenke tanken om at dette KANSKJE kan påvirke fosteret i magen.

Må innrømme at jeg av og til sitter med laptopen i fanget i noen minutter, men stort sett står den på bordet, og jeg har faktisk lurt på dette selv.

Lurer man på noe, så er det vel bare å spørre i vei, er det ikke derfor vi har disse sidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

Dersom man skal unngå strålingen fra en pc eller lignende, hjelper det ikke mye å ha f.eks pcn en halv meter unna. Den sender vel ut like mye stråling uansett hvor den står?!? Slå den av må jo være det ultimate dersom man skal være helt sikker.....

De fleste har pr i dag trådløse nettverk og da er det jo Stråler rundt oss på alle mulige kanter. Det er ikke fysisk mulig å beskytte oss selv og den lille i magen for alt som måtte være farlig,forsket på eller ikke.

Flott at man tenker på seg selv og nurket, men ikke bli overbekymra da dere :)

Hilsen ei som jobber med pc hver dag og som mener at dette går bra uten at det skader den lille i magen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill alle gravide og ikke ligg med laptop på magen. Min far som har jobbet med IT i alle år har advart meg ialle år om dette grunnet den sterke strålingen. Er nå selv gravid og kommer aldri til å plassere laptopen på magen noen gang. Strålingen er så sterk. Jeg sier ikke at det vil skade den lille, men ville ikke gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...