Gå til innhold

Hvordan fungerer egentlig dette med graderteforeldre penger?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin mai 08, sånn ca midt i eksamens styret, men jeg har flyttet en del fag slik at jeg ikke "stryker" på mer enn 1 eksamen. dvs at jeg har sommeren og litt til på meg, sammen med babyen vår før mitt siste studie år starter i september. For målet mitt er å prøve og gjøre meg ferdig slik som resten av klassen. Men nå til poenget, det første semesteret tilbake på skolen vil jeg bare ta 20 stp, noe som gir meg en god del fri, altså jeg kan være mye hjemme på dag tid og far (som er i full jobb) trengs bare hjemme et par dager i uken.

Kan jeg motta fødselsstipend da? og han graderteforeldre penger for det han ikke er på jobb?? Eller mottar ikke jeg fødselsstipend om han mottar noe fra nav?? Jeg har alltid jobbet ved siden av skolen, hvordan fungerer permisjonspenger fra jobb vs fødelsstipend?

mange spørsmål men sånn er det når man har hatt et stort hell i uhell midt i studie tiden:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det der kan fungere, at han har litt permisjon og du har litt permisjon samtidig. Men jeg vil anbefale å bestille en time hos nav for å avklare det!

Hvis jeg har forstått rett, så har du rett på fødselsstipend så lenge far ikke har over 50% av permisjonen, men hvor jeg har dette fra, er jeg ikke sikker på. Så jeg ville bestilt time hos nav, og ringt til lånekassen. Hvis du sender mail til lånekassen får du ofte bare svada-svar med tekst rett fra nettsidene deres, men de hjelper deg på telefon:)

Lykke til!

Skrevet

Ja jeg får ta et møte med dem, men nå roet jeg meg litt for det er sånn jeg også har forstått det systemet:)

Kristine

Skrevet

Så lenge far har 50 % perm kan du få fødselstipend i fra lånekassen.

I tillegg behovsprøver ikke lånekassen opp mot din lønn bare opp mot fars lønn. Så ja hvis du har krav på permisjonspenger skal du kunne få det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...