Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Nå har jeg nesten gitt opp, må gi mer og mer mme til gutten min, han er bare syv uker,og jeg har ikke nok melk til han i det hele tatt. Har prøvd alt nå føler jeg. Amme te, pumping, legge han til puppen hele tida, men ingenting funker!! Jeg er så fortvila,og jeg virkelig skammer meg over å ikke få det til. Dette er jo noe vi kvinner er lagd for. Men ikke jeg tydligvis. HS sier at jeg mister melka fordi jeg tenker negativt om det å amme. Syns det er så sinnsykt frekt å si sånnt!! Jeg lengter etter å full amme gutten min, jeg griner hver gang jeg prøver å amme han,og han suger som en gal i noen sekunder for så å hyle i fortvilelse over at det ikke er mer der. Er så urettferdig at neon har alt for mye,og andre er nesten tomme når ungen bare er syv uker! Føler meg som en elendig mor :-(
trollet66 Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Trekk pusten dypn noen ganger, senk skulderene, og slapp av. HS har helt rett! Tenk positivt, spis godt, hvile mye stol på at det går, så skal du se at det snur!!! Stresshormoner motvirker utdriving og dermed melkeflommen, ond sirkel!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Du er tydligvis en av de som har nok av melk. Bruker nese spray for utdrivningen,og da kommer det kjapt,men er kjapt tomt også. Og hvordan går det ann å tenke positivt når ungen din skriker av sult?? Og hvordan skal man få hvile når man er alene om omsorgen, og gutten våkner annen hver time om natta? Huff sorry at jeg er så sur og sinna,men er bare så fortvila, takk for tilbake melding trollet66, er bare så fryktelig lei dette her:-(
stellabella Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Hei Anonym, er helt uenig med HS og trollet66! Du har dessverre kommet i en ond sirkel hvor fortvilelsen er blitt veldig stor. At du ikke har nok melk har ikke noe med det å gjøre at du tenker negativt, fordi du vil jo amme så gjerne! Mitt råd til deg er å ikke la deg stresse - ikke tenk på deg som en dårlig mor, fordi det er du ikke. Ikke alle er laget slik at de produserer masse melk, naturen har lagt oss forskjellige og ja, det er urettferdig. Jeg hadde heller ikke nok melk og etter at jeg befridde meg fra alt ammepresset rundt meg, gikk alt så mye bedre. Jenta mi var fornøyd og METT, så herlig og jeg kom i balanse med meg selv igjen og siden jeg avsluttet temaet amming har jeg blitt positiv, blid og fornøyd mamma. Prøv en siste gang å amme, ta deg tid og ro til det. Men merker du at alt "koker" opp i deg igjen og at melka bare ikke er der, så slutt å plage deg selv. Det er ikke en skam å gi mme! Min jente har blitt 18 mnd. nå, hun er frisk og fin, og jeg bare elsker henne uendelig, selv om jeg valgte mme fremfor amming til slutt :-) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå