Gå til innhold

Kilometerstand på liten bil... Hva er MYE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Daewoo Matiz er det snakk om...

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer vel halt an på alderene på bilen det.

Men generelt så begynner reperasjonenen rundt 120tusen km.

Skrevet

Ja, ok...

Takk for svar :o)

Skrevet

Mannen sier at over 200000 er "mye".

Skrevet

På SÅ SMÅ biler også?

Skrevet

hvis du tenker på å unngå reparasjoner, så gjelder generelt at på japanske biler kan du kjøre 200 000 å bare skifte slite deler, på tyske biler (kanskje ikke de helt nye) bør du ikke kjøpe bil som har gått over 100 000km, da begynner verkstedregningene å komme.

Daewoo kjenner jeg desverre ikke så mye til

Annonse

Skrevet

Takk for svar :o)

Skrevet

Ja, størrelsen har ikke noe å si sier han :-)

Han sier videre at han heller velger en stor bil som har gått langt på motorvei enn en liten som har gått mye i biltrafikk.

Det han dermed prøver å få frem er at det er bedre med en langkjørt bil med høy km(motorvei) enn langkjørt bil med høy km fra bybildet. (Dårlig skrevet, men håper du skjønner hva jeg prøver å få frem)

Skrevet

Små biler med lite sylindervolum (feks en 1,4 eller noe) blir fortere slitt enn biler med større motor. Disse koreanske bilene med veldig små motorer ville ikke jeg kjøpt dersom de har gått over 100' Alt over 120' ville vært 110% uaktuelt.....

Skrevet

HAr ikke hørt at disse er så veldig driftssikre, så hadde nok ikke kjøpt den om den har gått noe særlig over 70 000km. (snakket med sambo)

Skrevet

BMW min har nå gått 160 000 på telleren, men som naboen min sier (som er bilmek) tror den har gått lenger og at den er blitt stilt tilbake ca 6000.

Har ikke hatt noen rep ang motoren.

Men, Daewoo kjenner jeg ikke til..

Skrevet

Sambo har jobbet som mekaniker på bilverksted som solgte Daewoo. Han sier han ville styrt langt unda om den hadde kjørt over 120000. Alt over 100000 er MYE for en Daewoo.

Og om han skulle være helt ærlig så hadde han aldri vurdert å kjøpe en brukt (eller ny for den del) Daewoo.

Skrevet

Pga størrelsen eller noe annet?

Annonse

Skrevet

Hvilken årsmodell er det og hvor langt har den gått?? Har du link?

Skrevet

Nei, ingen spesielle jeg har i tankene enda. Ligger noen på finn.no...

Skrevet

kaa82, du må oppdatere kællen din litt. Ny Daewoo, hvor får han kjøpt det? De par siste åra er det Chevrolet som er navnet på bilen. Ny Matiz må være en genial bybil, 5 års garanti, billig i drift og ikke minst billig å kjøpe ny.

Skrevet

bente69: hehe, ja det var han fult klar over. Var kanskje en litt teit av meg å ikke formulere svaret slik at det kom frem av svaret;) Men bilen er fortsatt den samme, bare sjult bak et annet bilmerke.

Skrevet

Desverre blir nok ikke bilen av nevneverdig mye bedre kvalitet av å skifte emblem i grillen... ;o)

Skrevet

Jeg har da ikke nevnt det med et ord... Men rett skal være rett, en får ikke kjøpt ny Daewoo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...