Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da min sønn ble født oppdaget vi at han satt i seteleie, og jeg måtte opp på rønken for å måle bekkenet.. Det er eneste måten jeg vet å måle det på, men kan være jeg misforsto hva du mente.. Håper det vil gå bra med deg!

Jeg hadde ca fem cm åpning da jordmor skulle undersøke meg og fant ut at han satt i seteleie. Da bar det i hui og hast til ultralyd for å finne ut hvor stort barnet var, og etterpå i rønken for å finne ut om bekkenet mitt var stort nok til at jeg kunne føde normalt. Jeg var uheldig med både lege og jordmor i forkant, for de trodde meg ikke da jeg prøvde å si at det var noe som ikke stemte, så det har jeg lært, at man skal ikke gi opp!!!!

Det gikk helt fint, lillemann kom ut med rumpa først (han ble døpt svartpung fordi pungen hadde vært i klem og var helt svart... men det gikk over etter noen dager) og måtte ligge med luft i lungene en stund. Dette fordi i vanlig fødsel så klemmes lungene sammen når barnet kommer ut, men i seteleie så får de ikke det, og må av og til ha litt hjelp til å starte å funke.

Lykke til med deg og håper du finner ut av det!!!

Nå er jeg langt fra noen ekspert, men om bekkenet ditt er smalt eller stort skal nok ikke ha noe med BL å gjøre.. Bl kommer av et hormon som heter noe slikt som relaxin (eller noe i den duren, iallefall en x inni der:) og som lager tull for oss. Jeg fikk også BL tidlig i første svangerskap og var helt sykemeldt fra uke 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...