lisa:-) Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Jeg har et spørsmål til dere erfarne keisersnittdamer. Jeg skal ha mitt 3. ks om 7 uker, så jeg er vel egentlig ganske erfaren selv i så måte, men lurer veldig på hvordan det skal gå med ammingen. Med førstemann var det medisinske grunner hos barnet som gjorde at jeg ikke kom i gang med ammingen. Andremann var født med leppe/gane spalte, noe som gjorde det umulig for ham å få vakum til å suge- kan nevne at det gikk helt fint med pumping.Jeg hadde nok melk, og prinsen fikk morsmelk i 7 måneder. Nå ønsker jeg veldig at jeg skal få til dette med amming, men har veldig liten selvtillit på dette området. Hvilke erfaringer har dere som har hatt keisersnitt? Er det vanskeligere å komme i gang med ammingen, og hvordan er barnets sugerefleks etter å ha vært igjennom et KS. Er veldig takknemlig om noen ville dele sine erfaringer mvh
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Jeg hadde hastesnitt forrige gang, men da hadde jeg nesten vært igjennom en hel fødsel med full åpning og pressrier først. Fikk melk med en gang etter hastesnittet. Men ettersom jeg var i såpass dårlig form etter ks orket jeg rett og slett ikke å følge opp med ammingen, og det angrer jeg veldig på i dag. Fikk livmorinfeksjon og var veldig slapp og syk i flere uker etterpå. Denne gangen skal jeg ha planlagt snitt, og ønsker å være kjempe flink til å følge opp med amming. Har hørt om andre som får til amming etter ks kjempe fint. Det kan ta litt tid, men jeg ville ha nevnt dette for jordmor (hvis du går til jordmor på kontroll). Min jordmor viste meg nemlig en del teknikker forrige gang jeg var hos henne. På sykehuset var de veldig flinke til å følge meg opp med amming forrige gang, men da ble det som sagt mer slit enn kos for min del. Nevn dette når du kommer på barselavdelingen, så håper jeg du får god oppfølging av dem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå