Gå til innhold

kan jeg være gravid likevel-erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei! jeg er nå 6 dager over ventet menstrasjon..jeg har alltid vært veldig regelmessig! de første dagene jeg ventet mens, hadde jeg helt lyserosa utflod, men ikke mye, kun når jeg var på do. så jeg tenkte jeg fikk mensen. den kom ikke. jeg tok graviditets test i går kveld men den var negativ. er det likevel sannsynlig jeg er gravid? å bør jeg ta en test igjen? i tillfelle når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graviditetstester skal tas av morgenurinen for det er da konsentrasjonen av graviditetshormoner er størst.

Det er en mulighet for at du kan være gravid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tatt en test 5 dager etter forventet mens og den likevel er negativ, er nok ikke faren for at du er gravid spesielt stor. Enkelte har imidlertid veldig sen hcg-produksjon, slik at det kan vel være en ørliten mulighet. Men husk at disse testene er veldig pålitelige, og skal normalt gi utslag på dato for forventet menstruasjon allerede. Siden du ikke hadde utslag i går ville jeg nok ventet en tre-fire dager før jeg tok en ny.

 

Det hender faktisk at kroppen "hopper over" en eggløsning, og det hender også at syklusene blir forskjøvet selv om man normalt er regelmessig. Så det kan også være forklaringer på manglende menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...