Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er aldri i samme selskap.. Ett mellomnavn blir det ikke, det har vi snakket om.

Grunnen til at jeg er litt usikker på om vi kan ta navnet er for at jeg tenker på mormor som får 2 oldebarn med samme navn.....

Hun har 15 oldebarn, så kanskje hun ikke tenker så nøye over det, ikke vet jeg..

Da ville jeg tatt navnet. Synd å droppe et navn man virkelig liker av en sånn grunn. Det er jo enkelt for henne og andre å finne på noe som kan skille dem hvis det blir et problem, eks kalle dem lille-Ida og store-Ida eller Ida til Svein og Lise, og Ida til Ole og Edit.

Min kusine har brukt samme navn på sin sønn som min eldre sønn har. Jeg tar det som et komplement. Det har aldri vært noe problem siden vi har liten kontakt. Hvis vi var naboer, eller omgikkes hele tiden i familien, ville det vært noe annet.

Får de samme etternavn?

• 3 uker senere...

Annonse

Hvis dere ikke har veldig god kontakt, ville jeg ikke tenkt på det som et problem i det hele tatt. Jeg har to søskenbarn med samme navn, så bestemor har to barnebarn med samme navn. (Et navn med topp på 40-tallet, så det var ikke et kjempevanlig navn på 70- og 80-tallet, heller.) Jeg synes det bare er koselig, jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...