Gå til innhold

Bilbelte for gravide - helt unødvendig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei damer og gratulerer med graviditeten.

 

Jeg er selv helt i sluttspurten, men hadde lyst til å dele en lenke med dere. Kjøpte selv et såkalt bilbelte for gravide "besafe" i tro om at det ga ekstra sikkerhet for meg som gravid. Men på Trygg Trafikk sine hjemmesider kan man lese noe annet. http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

 

Helt unødvendig, altså. Så vet dere det.

 

Med ønske om at dere alle får noen fine måneder fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet de sier det er falsk sikkerhet og unødvendig, men jeg syns det er behagelig å ha på, men det som jeg tenker på er at si ved en kollisjon,ved vanlig belte vil du få en stram sele som presser på i magen, ved gravidsele så vil du få det rykket i lysken, jeg mener det sier seg sjøl, hva tror du er mest behagelig?rykk i magen eller lysken?Jeg foretrekker klart lysken,så får de som hevder at gravidsele er noe tull bare gjøre det,jeg hadde blir mere bekymret over å få det i magen istedet for lysken.enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader jo ikke å prøve det,har jo hørt om de som har vært i ulykke og legene har sagt at gravidselen hjalp så de ikke mista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men leger vet jo ingenting om undersøkelser og tester av dette beltet... om kollisjonstester viser at det ikke har noen sikkerhetsmessig hensikt så har det ikke det. Hvis farten er stor nok og trykket stort nok så kan det skade uansett.. Husk at livmoren ligger ganske langt nede i magen, så du klarer ikke å hindre at beltet ligger over deler av livmoren og babyen uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget jeg med å bruke sånn belte, skjønner jo at kan være avlastende for den lille inni, men kanskje det kommer an på hvilken form man har? Forrige gang følte jeg ikke at jeg trengte det i det hele tatt. Men på bilen min iallfall så går belte helt nede ved hoftebeina så det var ikke ubehagelig. Og den andre er ganske høyt opp så den var heller ikke ubehagelig. Tror ikke baby hadde fått særlig skade av det dersom jeg hadde kræsjet den gang iallfall for sela går ikke på magen uansett. Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset! Det står i artikkelen at hvis ulykken er ute så fungerer bilbeltet som vanlig uansett, for disse andre anordningene er for svake til å tåle støtet uansett.

Da sparte jeg i hvertfall de pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det i to svangerskap, og kommer til å bruke det igjen. Vi har ikke slik belte som naturlig går langt nede, så det kjennes mye bedre å ha noe som drar beltet ned. Jeg betalte 100 kr for beltet i første svangerskap, og det blir nå brukt i tre svangerskap, så det er ikke akkurat noe stor kostnad likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...