Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 Jenta mi er litt over 3 mnd, og bruker mme...går med andre ord med endel flasker og mye av tiden min på kveldene går med på sterilisering av flasker og slik. Går helt greit, men siden hun nå har begynt og putte fingre og litt andre ting inni munnen, er det da så farlig og sterilisere flasker lenger? Føler selv det kanskje burde holde og kjøre alt i oppvaskmaskin på 70 grader.. Hva syns dere?
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Eg slutta å koke når jenta mi var 4 uker eg da... Oppvaskemaskin på 65 grader her vertfall... 3 uker har gått så langt, og ho er heilt fin. Vil nok koke dersom eg, eller andre i familien vår blir sjuke/forkjøla.
inaerik Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Hei du! Ja, kjenner meg veldig igjen i det å stå å koke flasker ut over kvelden, det er noen sikkelig ork! Men alt utsyr skal steriliserers frem til babyen er rundt 6 mnd. Det er fordi drikkeflaskene er hovedkilden til bakterier, og den hyppigste årsaken til at babyer blir syke. Men jeg har kjøpt meg en steriliseringsmaskin fra Avent til ca 300 kr. Da vasker du bare flaskene lett, så setter du de inn i boksen å kjører det på ca 6 min i mikroen. Det gjorde i hvertfall min hverdag lettere. Men du kan jo høre på helsestasjonen om det holder med 70 grader. Det kan jo være at det er nok. Lykke til uansett!!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Jeg kokte til førstemann var 6 mnd, leste det et sted, og gjør vel et til vesla også, selv om det er et slit.Og jeg koker 2 ganger om dagen, har 6 flasker,men hender hun sovner midt i en, og da vil hun ha mer mat om en time, og man skal jo ikketa vare på restene...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Jeg synes det høres greit ut med bare oppvaskmaskin. Jeg steriliserte til hun var 5 mnd, men mest fordi jeg vasket de for hånd hver kveld. Nå går de i maskina.
Matja Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Når lille gull legger seg kl 18-18.30 så vasker jeg 4 flasker og koker dem. Kan ikke skjønne at det er så mye styr? Jeg er jo alene, så det blir litt heavy å sette på oppvaskemaskinen hver dag... Men jeg innrømmer at det er digg de dagene jeg kan vaske flaskene i maskinen! Jeg vasker jo smokkene uansett, så da tar det bare 2 minutter ekstra og vaske resten, og rett i pannen. Vannet koker seg selv, og så slår jeg av platen, og vips; FERDIG! Jeg kommer til å koke iallefall smokkene så lenge hun får mme! Tror jeg... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå