Gå til innhold

Juhuu!! Tidlig ultralyd! :)


Hera83

Anbefalte innlegg

Får tidlig ultralyd om en uke eller to. Er da 9-10 uker på vei. :) Gleder meg!! Grunnen er at jeg hadde litt brun utflod i uke 4 og at jeg manglet folinsyre for noen år siden. Disse grunnene var egentlig bare noe han måtte skrive på søknaden for å ha en grunn, han var sikker på at det ikke var noe å bekymre seg over. Dette blir spennende!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym: hvorfor? for at du ikke klarte det??

 

Så koselig at du har fått tidlig UL da HI, det kunne jeg også tenkt meg, men har ingen grunn, så får vente spent i noen uker til;) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mali83 og lille klompen <3

 

Syntes det er bra at du får tidlig jeg:) Husk at du ikke må høre på alt som blir sagt her inne, sånn som den utrolige barnselige meldingen overfor her, at du ljuger å sånn.....Sitter folk og kødder her inne vettuu...ikke no å bry seg om!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for de som ikke holder på å miste er det jo koselig...det må da vel du også forstå? Det går an å være nyskjerrig vet du!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men er mannysgjerrig går man til privat UL og betaler det det koster. Snylting på offentlig helsevesen er det verste jeg veit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thss, hun betaler vel skatt som alle andre, så noe bør hun jo få ingen for det ;-) Jeg tar gledelig imot ultralyd om jeg får det! Dessuten er det bra for babyen at mamman har det fint og er lykkelig, så om ultralyd kan gjøre henne glad så er det jo en nytte i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig UL siden legen jeg har valgt å gå til kontroll til, tilfeldigvis har ultralyd- apparat. Trengte ingen unnskyldning for å få det. Det er visst mer og mer vanlig at en får flere ultralyder. Var i 10. uke, og det var herlig å se fosteret med armer og bein og hjertet som banket. Gikk mer opp for meg:-) Skal i uke 12 også,- noe som er helt vanlig prosedyre for det legesenteret. I tillegg får jeg den ordinære på sjukehuset i uke 18. Ingenting galt i å ville følge med på utviklingen. Enig med Sukkerlinn:-) Lykke til alle dere som er så heldige å får UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk veldig enig med anonym over her.

Klart det er hyggelig med en tidlig ultralyd for å se om fostret har det bra - men da betaler man det selv - slik som alle andre som betaler skatt....

Om legesenteret man går til tilfeldigvis har ultralydapparat, er det selvsagt noe annet.

Men i det offentlige svangerskapstilbudet, som er gratis og frivillig, er det bare tilbud om ultralyd i uke 17-19, men mindre det foreligger spesielle grunner.

Det handler om etikk og moral!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende:)

jeg skal på tidlig UL på tor. pga 3 saèr. gruergleder meg. er bare 6+2 da... håper jeg ser ett bankende hjerte denne gang!¨

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bare si det at hun har fått henvisning av legen... så da er det ikke snylting på helsevesnet... leger skriver ikke ut henvisninger bare på gøy!!!

 

Skal selv til legen på tirs og da regner jeg med å få se lille spiren =) det fikk jeg ihvertfall første gang jeg var hos legen sist =)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende :)

Drit i "Anonym". Det er en grunn til at man er anonym. Hakke no bedre å finne på sikkert... Sure folk er det værste som finns, det tror jeg alle er enige om ;)

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Enig med andre her inne om at det ikke er noe å bry seg om de som "skjeller" deg ut.

Du har jo faktisk en grunn til å få tidlig ul!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis diskusjonen går på om det er riktig å "lyge" seg til å få en gratis ultralys, er jeg enig med Aonym og Kate (selv om jeg synes anonym kunne ordlegge seg på en bedre og hyggeligere måte). Hi: du sier at grunnen legen oppga ikke var reell, men en unnskyldning for å få tidlig ultralyd. Er glad på dine vegne, men føler at det ikke er riktig mot alle de som også kan tenke seg tidlig ultralyd, men gjør det på "riktig" måte: Betaler for det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke t på UL

æ har sjøl vært på tili ul i uke 7 pga mistanke om EXU (nåkka d heldivis ikkje va)¨

hadde tili UL i forje svangerskap å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Mali83!

 

Du skriver "Disse grunnene var egentlig bare noe han måtte skrive på søknaden for å ha en grunn, han var sikker på at det ikke var noe å bekymre seg over."

 

Betyr dette at du og legen din satt sammen og kokte i hop en unskyldning for å få tidlig UL? I så fall bør du skamme deg! Du snylter på offentlige midler og sjeler timen til ei som sikkert trenger den MYE mer en deg.

 

Dritt-kjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå syns jeg "anonym" bør roe seg ned litt. tydelig at dette var et ømt tema for deg men d kan du holde for deg sjøl, spesielt når du kommer me slike utidige utsagn!

ser jeg at du kaller opp folk en gang til så rapporterer jeg innlegget ditt! er ikke så vanskelig for dem å spore deg opp sjøl om du står som anonym skjønner du. skjerp deg og slutt å henge ut folk sånn.

 

til HI: lykke til på Ul, håper alt er i orden me mor og barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennede..ønsker deg masse lykke til.Regner med og få tidlig ul her og pga at jeg egnetlig ikke kan bli gravid selv...og at jeg har noen plager på eggstokkene.

Det er veldig spende med tidlig ul..gøy og se hvordan de vokser fra de forskjellige ukene.Hadde 5 ul i forrie svangersakp.Til slutt så vi kun litt av hodet.men da kom han ut morgene etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Mange sinte damer her gitt! :)

Jeg har faktisk to grunner til å få tidlig UL og disse grunnene er ikke noe jeg har funnet på. Kanskje jeg ordla meg litt feil, men det jeg skriver er litt for å berolige meg selv også. Legen sa at det sikkert ikke er noe å bekymre seg over, det med brun utflod og folinsyremangel, men det er faktisk en grunn til å få tidlig UL for å se om alt er som det skal.

Legen henviste meg til UL, det er jeg glad for og ingen her kan ødelegge det for meg! Tusen takk til alle dere som støtter meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh kjempekjekkt! Jeg er i uke 10+4 nå og har allerede hvert 2 ganger til ul! Er ikke noe som helst gale i det!! Er GODT å se att lillegullet har det bra og er plassert der det skal<3 vokser for hver dag:) herlig følelse! LYKKE TIL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir utrolig koselig å se at det faktisk er en liten en inni der. Har ikke gått opp for verken meg eller samboeren min ennå. :) Gleder meg kjempemye! Lykke til til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få mannen min til å lese litt inne her jeg, for han syns at JEG er hormonell. Vel,ingenting i forhold til mange av anonym-damene her inne, nei :)

 

 

Mali, lykke til på UL, håper alt står bra til med den lille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ultralyd, Mali83. Blir godt å se den lille spiren:o) Det føles mer virkelig at det er en liten spire der, når man ser det lille hjertet som slår. Selv skal jeg på ultralyd i uke 11 (pga alder=38)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...