Gå til innhold

Boktips?


En snupp - og en knert i magen

Anbefalte innlegg

Hva slags bøker om svangerskap har dere lest? Og hvilke er bra? Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe Gro Nylander, men så har jeg hørt at hun driver så mye skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg holder på med 2 bøker.

 

den første er skrevet av jordmor siri som er her på barn i magen.

den boken heter: barn i magen fra a til å.

 

den andre er vel litt eldre

den er skrevet av dr miriam stoppard

heter: unnfangelse, svangerskap og fødsel..

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bøkene til Gro Nylander er fantastiske, og opplever på ingen måte at hun driver noen form for skremselspropaganda.

Det var en eneste bok som jordmoren min anbefalte og det var "På vei" med Gro Nylander.

Hva slags type skremselspropaganda er det Gro Nylander driver med?

Jeg synes ingen skriver så varm om graviditet, fødsel og amming som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke oppfattet det slik. Jeg synes "På vei" var litt kjedelig, kanskje..men helt ok, og jeg leste den - bevares. Ble ikke skremt heller. Hun er jo dyktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er flere som lurer på dette kan jeg fortelle at jeg tok meg en runde på diverse bokhandlere i dag for å se på litt forskjellige bøker. Jeg endte opp med "Svangerskapet uke for uke " av Lesley Regan. Den er oversatt til norsk og tilpasset norske forhold. Masse flotte bilder og grundige forklaringer hele veien. I tillegg gir den svar på spørsmål om trening, kosthold osv.

 

Fra omtalen på Tanums nettsider: Den tar for seg hva som skjer uke for uke i svangerskapet, både fysiske og følelsesmessige endringer, ernæring, helse og fosterets utvikling. Den beskriver også fødselens faser og hvordan de første seks ukene etter fødselen kan forløpe.

 

Kikket også på Nylander og den så helt fin ut synes jeg, men bildene i denne lokket meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemmer jo alminnelig høflighet midt i all viraken her: Takk for gode tips dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...