Gå til innhold

Hva ville dere gjort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vondt i nakken ett par uker...har vært til behandling et par ganger og hele tiden holdt ut på jobb tross vondt både i nakken og hodet..

I morges fikk jeg akkurat noe som lignet på et "kink" i nakken..når jeg skulle tulle med tuppa mi!! Har etter det hatt mer vondt enn noen gang og tatt meg et par smertestillende...men har ikke hjulpet..

Er nesten sikker på at det er noe muskelbetinget i bunnen og tror ikke legen vil gjøre stort med dette, enn det jeg allerede har gjort disse 2 ukene..

NÅ har det seg sånn at jeg skal jobbe i kveld og helga..+ mandag og tirsdag til uka..ser virkelig ikke frem til denne helga hvis smertene ikke gir seg..klarer knapt å vri på hodet!!

Men hater å være "syk" har aldri brukt en egenmelding..

Hva ville dere gjort?? Pint dere igjennom jobben..eller brukt egenmelding i kveld og helga??

Skrevet

Jeg har hatt mye nakkavondt og hodevondt helt siden jeg var liten, og har egentlig lært meg å leve med det... Hvis jeg en dag ikke har vondt, så legger jeg merke til det... Men det høres ut som du har fått deg en kink i nakken, ja, og det er jammen ikke godt. Prøv å legg en frossen grønnsakspose f.eks inni et håndkle og legg deg på nakken. Prøv å massser det opp litt etter litt. Eller gå i dusjen og la stråla stå rett på det området som er vondt.

Kink kan gå bort like fort som det kom, men jeg ville nok tatt egenmelding i dag iallefall og kanskje i morgen også.

Skrevet

hvis det er muskulært kan du få muskelavslappende av legen din, og det anbefales hvis du har ånkli vondt!

ang jobb må du bestremme selv, om du har en tungt belastende jobb eller ei.

god bedring :)

Skrevet

Hadde vært hjemme i dag i alle fall. De neste dagene kommer litt ann på hvordan smerter blir og hvilken jobb du skal utføre.

Skrevet

Kan vere lurt å få muskelavslappende av legen, fordi da går det fortere over. Ellers vil jeg anbefale naprapat.

Skrevet

Nå er det helt umulig for oss å vite hvor vondt du har men hvis det har vart i et par uker allerede ville jeg bestilt legetime og hørt hva legen mente eller kunne tilby av hjelp.

Hvis du føler du har for vondt til å jobbe er det jo greit med egenmelding, men om du ikke blir bedre må du uansett ha sykmelding fra legen på mandag. Greit å bestille time med en gang.

Det kan jo også være lurt å ta en prat med arbeidsgiver hvis du trenger andre arbeidsstillinger eller annet.

God bedring.

Skrevet

Tusen takk for alle svar!!

Jeg jobber i helsevesenet så har en tung jobb sånn stort sett..

Jobber også på legekontoret, så hadde det vært den jobben hadde det vært lettere å fullføre...men å pleie de gamle, synes jeg nå er for tungt når jeg ikke en gang klarer å ta vare på ungene hjemme!!

Har snakket med legen sånn delvis om det..og han har kommet med litt råd!! Prøvd å forebygge med behandling, uten at det har hjulpet så veldig, men fikk altså en "smell" i morges som gjorde det skikkelige utslaget!! Så jeg får se hva jeg gjør...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...