Gå til innhold

Intimsåpe etter fødselen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har født før, kan man bruke intimsåpe etter fødselen, eller anbefales det å ikke bruke noen såpe?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ej har hørt at man skal ikke vakse seg nedentil me såpe på 6 uker.. fordi man er jo helt åpent og kan lett få baktriere og innfeksjon..

men skal vist gå ann å ligge i badekar med grønnsåpe??

dette er bare noe jeg har hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet.Bruk en flaske /liter mål med lunket vann.Sitt over toalettet og hell nedover.Klapp tørt med rent hånkle eller klut.Veldig behaglig.Jeg hadde aldri badet i kar med eller uten grønnsåpe.Kan ikke forstå at dette kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, gruer meg til akkurat det der. Hvor lang tid pleier det å ta før det "heles"?

Fysioterapeuten sa til meg at det ikke var anbefalt med sex på 3mnd etter fødselen.. Syntes det hørtes veldig lenge ut - tar det virkelig så lang tid før ting er "i orden" igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler hånddusj! Det har de ofte på sykehusene. Det er veldig deilig å bare skylle seg med lunket vann når man har vært på do og tisset. Selv fikk jeg en håndusj etter jeg hadde fått baby, men det er utrolig deilig å bruke feks. ved mens. Skyll og tørk med håndkle! Da vi flyttet, uttrykket jeg til min mann at hånddusjen kom til å bli et savn. Her en dag hadde han vært på Clas Ohlson og kjøpt en ny hånddusj til meg. Veldig snilt:-) Den er bare festet til selve kranen, så den burde passe hos alle. Ikke nødvendigvis så pen, men et "must" i tiden etter fødsel. Løp og kjøp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Men MÅ vi få vodt der nede etter fødselen??? Er det bare hvis man revner å må sy at det blir vondt etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får nok ikke vondt nei. Men såpe/intimsåpe hadde jeg ikke brukt uansett.

 

Jeg revnet en del under forrige fødsel, og ble relativt rød og hoven der nede. Da anbefalte legen meg å ta "rompebadevann" med medisinsk grønnsåpe 10 min hver dag. Og det gjorde underverker. Etter 4 dagers behandling med rompa i en balje med vann og medisinsk grønnsåpe var ømheten borte.

 

Rett etter fødselen brukte jeg også hånddusjen på sykehuset når jeg hadde vært på toalett (turde ikke bruke dopapir de første par dagene), og det var veldig behagelig og deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...