Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten min og jeg har hatt to turer til Nordica uten resultat. Siden hun har hatt problemer med å finne eggløsningen noen måneder (selv om hun har noenlunde regelmessig mens), har gynekologen hennes nå gitt henne resept på pergotime som hun begynte å bruke i går.

Jeg leser her inne at flere skriver om scanning... Hva vil det si? Legen som inseminerer på Nordica har aldri nevnt noe om dette og heller ikke gynekologen her i Norge. Noen som kan være så snill å forklare meg hva dette dreier seg om...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Scanning er innvendig ultralyd. Dette gjør vi for å sjekke størrelsen på follikelen. Når man går på Pergotime, kan det utvikle seg flere follikler. Dette er det viktig å oppdage før inseminering for å unngå f.eks trillinger.

Lykke til :o)

Skrevet

Okay! Takk for svar:)

Men det gjør jo legen på Nordica før han inseminerer. Er det allikevel lurt å få gjort dette hos gynekologen i Norge før man drar?

Og takk for lykkeønskninger også! Håper dette kan klaffe snart!! Pergotime øker vel sjansene noe etter hva jeg har skjønt?

Skrevet

Pergotime har hjulpet mange :o)

Jeg vil tro at det kan være lurt å scanne på forhånd sånn at dere vet at dere setter Ovitrellen på rett tidspunkt. At folliklene har riktig størrelse.

Skrevet

Ok, takk for råd!

Lykke til med alt du også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...