Gå til innhold

NY på 1.tri


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Hei hei dere=)

 

Vi som nettopp er kommet inn på dette forumet! tenkte vi kunne utveksle litt erfaringer og tanker=) Skrev med noen av dere inne på forrige forum, men ser de trådene vi hadde der inne, er borte.. Så, vi er vel flere i samme situasjon, tidlig i 1.tri? =)

Hvordan har dere det? fortalt nyheten til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Følger oppfordringen din til å snakke litt her :) Men siden vi fant det ut i dag, har vi ikke kommet så veldig mye lenger enn å tenke at bryllupet til neste år nok må utsettes (trolig termin 2 uker etter bryllupsdato...) og at foreldre kanskje bør vite det før jul på grunn av alkohol osv... Hehe.

 

Nå gjelder det bare å finne på taktikker for å unngå å vekke mistanke i vennegjengen en stund til ;)

 

Men søstern min får nok vite det ganske snart.

 

Enn du da? Fortalt det til noen?

 

Forresten 4+2 i dag, med stort klart kryss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er idag 5+4, og har det forsåvidt ganske så greit. Er supertrøtt, ømme bryster og sulten nesten hele tiden..

Har fortalt det til nærmeste familen og noen venner.. klarer ikke å holde på en koselig nyhet.. man har jo hørt at man kan miste og ingenting er sikkert før babyen kommer ut.. og mange vil vente til de magiske 12 ukene har gått. Har tenkt som så at de jeg har fortalt det til nå hadde uansett fått vite det om det går galt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei " elisabeth gravid jo.."=)

 

Trivelig at du tok oppfordringen=) vi nylig gravide, har nok sikkert behov for å " holde litt sammen" her inne=) Ja, det er jeg overbevist om=) Jeg var iallefall, forrige fredag, glad for at jeg kunne lufte tanker her inne. Oppdaget det da, og det var herlig å lufe dette til noen, i samme situasjon =)

 

Jeg har heller ikke laget noe strategi for hvordan jeg skal holde dette skjult for vennegjengen. Tror en må ta det litt som det kommer=) alkoholfri vin er jo vinner ;)

 

Jeg fortalte det til søsteren min forrige søndag, altså 2 dager etter at jeg oppdaget dette. Fortalte det til svigers, mamma og broren min igår. Det var en lettelse. Vært plaget med søvnen siden jeg oppdaget dette, så tror det at jeg ikke har fortalt det til de nærmeste hadde innvirkning på det, ja. Inatt sov jeg bedre enn på lenge=) lettet i kroppen, ja=)

 

2 uker forskjell på oss=) se på www.babyverden.no, om du vil se utviklingen fra uke til uke.. spennende=)

 

Ønsker deg masse lykke til med de herlige og litt rare følelsene du har idag.. Skrives plutselig=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei " kongsberg"=)

 

Jeg har samme symptomer som deg, er i 6+2. Litt kvalm også, men har vel bare spydd 2 ganger.. * bank i bordet* Hjelper å spise ei brødskiv med en gang jeg står opp, og rett før jeg legger meg. Det sistnevnte er jo ikke helt heldig i følge mange, men så lenge det hjelper på kvalmen, skader det ikke i mine øyne=)

 

Enig med deg, ang det å fortelle det til noen. Fortalte til mamma,lillebror og svigers igår. lettelse.. se hva jeg skrev over til " elisabet...." =)

 

Når skal du til legen da? jeg skal 22 november=) spennende, selv om det sikkert bare er en rutinesjekk med prøvetaking og ingenting fancy=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du jente! Jeg har skrevet på den tråden i dag på Bli gravid. Den lå der ennå, men vi må bare bla litt gjennom sidene, siden vi ikke har skrevet der på et par dager. Du kan jo stikke innom der og lese hva jeg skrev der nettopp. :-)

 

Jeg har ikke fortalt det til andre enn dere og sambo at jeg er gravid. Vil egentlig prøve å vente litt, men det er sikkert ikke så lett når de oppdager at jeg ikke drikker lenger....

 

Planer for helgen? Blir en rolig helg her... "Skulker" jobbfesten...;-)

 

Ha en flott og bekymringsløs helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Det høres ut som en god regel. Vi kommer nok til å holde tyst over helgen, men søstern min får vite det til uken - hun gleder seg til å bli tante, selv om hun nok tror at vi ikke skulle begynne å prøve før sommeren 2008 (som jo egentlig var meningen). Så må jo venninner involveres, tror det er flere der som kommer til å bli veldig glade. Uansett godt å kunne snakke med noen med litt erfaring enn meg.

 

Nå skal jeg ut å kjøpe gravidbøker.

God helg!

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jente.24

Har byttet Nick hehe..

Skal til legen 14 november.. har til nå sluppet unna oppkast jeg da og gudskjelov for det.. er noe av det værste jeg kan tenke meg må jeg ærlig innrømme..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:) Jeg er også ny her, 4+5 (fikk skrevet feil, 5+5, i noen andre innlegg her om noen lurer:)) tror jeg hvertfall.. Testet positivt til morgenen i dag, og stakkars sambo er helt sjokka pluss at han måtte utenbys i natt...

 

Det ble ikke som jeg hadde håpet det skulle bli når vi ble gravide, siden vi ikke har planlagt dette, og det egentlig er dårlig tidspunkt. Min kjære vil helst at vi har alt i orden, at vi er etablerte i faste fulle stillinger som vi vet vi skal ha resten av livet (eller hvertfall tror vi skal) og at liksom alt er perfekt før vi får barn... Så jeg ble igrunn litt glad da jeg testet positivt, men han ble bare fortvila tror jeg. (Ja, han er litt perfeksjonist kanskje;)) Ikke for å legge veldig mye personlig på dere her inne, hehe:), men nå har jeg ingen å snakke med siden det er så tidlig.. Men fy så mye jeg har i hodet, som sikkert dere andre også har:)

 

Ellers går det bra, da. Har hatt endel stikking i underlivet hele uka, så jeg har skjønt at det var noe på gang, men i dag har det vært ganske rolig "der nede". Ikke vært veldig kvalm, men matlysten min er ganske borte da.. Har alltid blitt sulten til faste tider, og spist regelmessig, men nå må jeg passe klokka for å spise. Verst er frokosten, har ikke lyst på frokost i hele tatt og det er svært så unormalt for meg:) Ja, og så må jeg akutt tisse stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er også veldig ny her, 5 uker på vei,var hos legen idag og tok noen blodprøver.Føler meg bra, er ikke kvalm,men jeg har litt vondt i brystene og de er harde og litt vonde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ny her jeg også. skulle ha hatt mensen i dag, men den kom ikke og alle testene jeg prøvde ble positive så antar jeg hører til her. Har ingen symptomer eller peiling på hvor langt på vei jeg er her. er liksom ikke helt oppdatert på graviditetsting og tang. Når tok dere kontakt med legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også ny her inne, 6 uker. Vi har to gutter fra før på 7 og 9, dette er vår etterlengta nr 3:) vi har fortalt det til foreldrene våre, og min beste venn vet det. Gleder oss til å fortelle guttene det, de ønsker seg en liten søster el bror!

Jeg tok cb digital dagen etter ikm, og den var jo såå positiv:)

Ingen plager, bortsett fra at jeg er stupstøtt og har fått stooore pupper:)

Tok kontakt med legen med en gang, fikk tatt testen på legekontoret bare for å få det bekreftet. Har første kontrolltime den 14. gleder meg til å få komme igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jente33=)

 

Hva var nicket ditt før du byttet? må bare spørre, slik at jeg unngår forvekslinger -hihi- =) du skal til legen 14 nov? Så spennende=) Greit å slippe og vente så lenge.. Men men.. det gjør jo i grunnen ingenting. Er jo ikke slik at jeg kommer til legen 22 november og så sier han at jeg ikke har vært gravid.. hehe...

FLott at du slipper unna kvalmen. Er heldig der i grunnen jeg også=) Tar mine forhåndsregler, så gå rdet bra=)

 

Ønsker deg ei strålende helg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten helgerapport herfra :)

En god del murringer i magen, til tider som sterke menssmerter, ømme bryst og litt uvel nå og da hvis det er noe som lukter sterkt. Murringene forsvinner hvis jeg kan sitte/halvveis ligge i en stol med bena rett frem eller går litt rundt.

Har vært i familieselskap og klarte å la være å si noe, til og med til mamma. Synes det er litt tidlig på bare 4+4, klarer ikke helt tro det selv enda :) Men som sambo sa - det kommer nok tidsnok.

 

Ønsker dere en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny her.

6+0 i dag.

Fortalte det til mamma rett etter jeg tok testen.

Alle mine nærmeste vet det. Har tre barn fra før og jeg trenger at noen hensyn taes, så derfor er det greit de vet.

Jeg har masse mens murring, ømme bryst, trøtt osv.

Men det har liksom ikke sunket helt inn enda..Hurra, hurra. Jeg er gravid med attpåklatten min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Er 6 + 5 idag.

 

Jeg går i fotsporene til " elisabeth gravid jo", og avlegger herved helgerapport :

 

FREDAG: - lettet over å ha fortalt nyheten til familien og svigerfamilien. Sov ordentlig god på natta, og jeg har vært urolig på natta helt siden jeg fant ut av graviditeten. Var nok en lettelse å fortelle dette, ja=)

 

- Fikk helgebesøk av guddatteren min, bestevenninnen min og forloveden hennes. Fortalte nyheten og venninna mi ble hoppende glad! Ja, hun var i 100!! Morsom reaksjon.

 

LØRDAG: - " menssmurringene" er værst om kvelden. Merker at de virkelig tar tak i magen på denne tiden. Problemer med å skjule det for venner og kjente. Puppene er virkelig ømme, så må konsentrere meg for ikke å komme borti dem. Tror jo at det hjelper å dytte litt på dem -hihi- =)

 

SØNDAG: - Besøket rakk akkurat å dra, før jeg måtte finne fram spybøtta. Vet ikke hvor alt kom fra, men kvalmen tok virkelig overhånd. Spydde 7 ganger fra kl 12 på formiddagen til kl 23 på kvelden. Frøs og var varm om hverandre, så en liten del av meg tenkte kanskje at dette var omgangssyke og ikke hadde noe forbindelse til graviditeten. Ikke vet jeg..

 

Fått i meg 2 brødskiver nå på morgenkvisten, så håper de blir værende i magen.. hehe=)

Spent på å høre hvordan deres helg har vært=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter:)

6+4 i dag!

 

Huff, får vondt av dere som spyr!!! Det er det værste som er!!

 

Jeg har hatt en flott helg, mye trøtt og det hender jeg dupper av i ny og ne.

Eldstemann hadde flere kompiser på overnatting til lørdagen, så det var mykje liv å røre utover kvelden!!

På søndag hadde vi en skikkelig sløvedag...iallefall jeg:)...

Mannen dro meg ut på tur om kvelden, mente jeg hadde godt av å lufte meg litt!!

 

Sover ikke så veldig godt fortiden, må opp å tisse hele tiden og blir ellers bare liggende å vri meg i senga..,våknet i dag og var veldig tung i brystet, som om jeg ikke fikk nok luft, det var ikke behagelig!!

 

Luften i magen har heldigvis begynt å gi seg! HURRA!!

 

Ha en flott mandag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen, og gratulerer med det nye, spennende! :)

selv er jeg gravid med nr 2 (1.mann blir tre etter nyttår), men er veldig tidlig ennå..5+1..;) formen er stort sett bra, har heldigvis ikke store problemer med kvalme denne gangen som sist..d var ikke gøy, så føler med alle dere som sliter med det nå!! Det eneste jeg merker veldig mye av nå er menstruasjonslignende smerter i underlivet..dette merket jeg ingenting av forrige gang, og ble veldig usikker nå...men heldigvis kan j se at det er flere som har det, og d er i grunnen beroligende..så takk for det! :)

 

jeg har ikke kontaktet lege ennå(men skal hvert øyeblikk..;)), eller fortalt andre enn mannen min om det...vi føler at barna(mannen har ei fra før, om det var noen som lurte;)) og foreldrene våre skal få vite d først, og det har egentlig ikke bare falt seg slik ennå..;) men de skal alt snart få beskjeden!! :) jeg tenker litt på det der at man ikke skal fortelle før tre-mndrs grensen, men jeg føler egentlig litt som så at dersom det skulle gå galt, så slipper man ta alt da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...