Gå til innhold

Min aborthistorie. (lang)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk spiral etter jeg hadde født, stolte virkelig på at den skulle virke. Det viste seg at den hadde falt ut uten at jeg hadde merket det. Hvordan det kunne skje vet jeg ikke.

Fikk ikke mensen da den skulle komme, så da dro jeg til legen og fikk bekreftet det jeg dessverre trodde. Jeg var gravid igjen! Hadde allerede en liten tulle på bare noen mnd.

Fra legen sendte inn abortpapirene til jeg fikk komme på UL tok det litt over 3 uker, hver eneste dag var jeg livredde jeg skulle kjenne noe liv i meg. Heldigvis skjedde ikke det.

På UL fant de ut at jeg var 8 uker på vei, og jeg fikk aborttime uken etter. Fikk velge mellom medisinsk og kirurgisk. Selv om jeg var helt sikker i min sak på å ta abort, så ville jeg likevell ikke gjøre det medisinsk, ikke så nært den foreståtte fødselen. Valgte kirurgisk, noe jeg er veldig glad for i dag.

Var på dagkirurgien i bare noe timer, hadde time 9.30 og satt først og snakket med en av damen der. Skrev under på papirer ol. Fikk også paracet før inngrepet, dette var fordi de skulle lage hull i livmoren og det kunne være litt vondt når det skulle gro.

Da klokken ble 10, ble jeg hentet av en veldig hyggelig lege, hilste på alle som skulle være der, og så fikk jeg narkosen.

Våknet opp igjen 30 min senere i sykesengen, aborten var gjort og ingen komplikasjoner. Fikk litt mat, siden alle skal komme dit fastende. Da jeg hadde spist ferdig ble vi oppfordret til å sette oss opp for å se hvordan vi følte oss. Satt der litt over en time og leste, før jeg fikk dra hjem. Fikk med smertestillende som jeg skulle ta om jeg fikk vondt. Blødde i noen få dager, og hadde ikke mer vondt enn ved vanlige menssmerter.

Har aldri tenkt at jeg ikke gjorde det rette. Jeg sitter heller ikke å tenker på at jeg har tatt abort hver dag.

Jeg vet jeg gjordet det rette, og angrer ikke et sekund.

Til dere som skal gå gjennom dette så vil jeg bare si at så lenge dere vet at dere gjør det rette så drit i hva alle andre sier. Og er du i tvil, da burde du kanskje ikke gjøre det...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...