Gå til innhold

Innvilget plass på sykehuset?


Tjea6

Anbefalte innlegg

Er det sånn at man får brev fra det sykehuset som er nærmest om innvilget plass ved fødsel? Og når skjer det? Jeg har ikke personlig søkt om plass noen sted, men har jo nevnt for jordmor at jeg ønsker med på fredrikstad, som er nærmest meg! takker for all hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på første kontroll så sendte legen beskjed til sykehuset om at jeg var gravid. Etter noen måneder fikk jeg brev fra sykehuset hvor jeg ble innkalt til UL. I samme brevet stod det at jeg senere i svangerskapet skulle bestille time til fødselsforberedende samtale og omvisning på fødeavdelingen på sykehuset. Så vi fikk tydeligvis fødeplass der. Har hørt at man har rett på å føde på hvilket sykehus man vil egentlig, men vet ikke helt hvordan det er i andre kommuner. Jeg ville ringt sykehuset og spurt hvordan det stod til. Er lege/jordmor som skal si ifra på sykehuset i alle fall. Man skal ikke trenge å ordne opp i det selv, så ring og hør om de vet at du kommer en gang i januar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det vanlig at legen sender inn søknad om fødeplass på det sykehuset man ønsker å føde på ved den første kontrollen (ca uke 10). Ett par uker etterpå får man brev fra sykehuset om ultralydundersøkelse og der står det at fødeplass tildeles etteer ultralyden.

Så, etter at ultralyden er ferdig får man et ark med bekreftelse på fødeplassen.

Trodde det var ca sånn det fungerte andre steder i landet også, men vet ikke noe om det egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når alt kommer til alt kan jo ikke sykehuset nekte å ta deg inn om du står på døra og vil føde...kan i allefall ikke tenke meg det...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle plasser man trenger å søke, i Bergen er det ikke nødvendig for eksempel. I Oslo er det jo flere sykehus, så da blir det mer aktuelt. Men i Hordaland er det vel bare Voss og Haukeland man kan velge mellom, såvidt jeg vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...