Gå til innhold

Hjertebank


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt å få hjertebank tidlig i svangersakapet? Er 6+0 og får nesten alltid hjertebank når jeg legger meg eller slapper av i sofaen. Kan komme når jeg gjør andre ting også.. men ikke så ofte. Varer bare noen slag for så å legge igjen en litt tung følelse i brystet og så blir det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ei venninne av meg hadde hjertebank. Da var det pga lavt blodtrykk. Tror ikke det er farlig så lenge det ikke oppleves problematisk. Tror det er vanlig at blodtrykker synker litt i midten av svangerskapet, men du kan jo ha lavt blodtrykk fra før av? Ta det opp med legen din på første kontrol. Og føler du det problematisk, så ville jeg tatt kontakt med legen tidliger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Var hos legen og fikk bekreftet 2 positive hjemmetester helt i begynnelsen :) Og da målte han blodtrykket og det var som det skulle. Er det noe jordmor har greie på? Har første time hos henne før 12 ukerskontrollen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre er jo spesialister på svangerskap og fødsel, så jeg vil tro de har peil (tom mer en enn almennlege....). Men jeg har ikke vært hos jordmor ennå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sant det du sier:) Legen min sa også det at de er spesialister på området :) Og at det er den beste oppfølgingen man kunne få sånn uten om medisiner å div.

Rart hvordan hodet mitt slutter å virke "fornuftig" nå når jeg er gravid ;)

Er veldig godt med ett sånt sted som dette så andre kan hjelpe meg på rett kjøl igjen :)

 

Bukker og neier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...