polarn & pyrene Skrevet 1. november 2007 #1 Del Skrevet 1. november 2007 Hva har dere på barna i barnahgenom dagen og hva har dere som extra skift der? Bare lurer litt her, syntes de kler på jenta mi litt mye om dagen, det ender opp med att jeg ikke har mere klær når vinteren kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma... Skrevet 1. november 2007 #2 Del Skrevet 1. november 2007 Har "vanlige" klær med bomull-strømpebukse på når jeg sender henne avgårde. Lar detvære ull under hvis det er skikkelig kaldt, og har fleece-jakke og bukse liggende der. Ser det som regel er regndress med fleece under hun leker i, men de kaldeste dagene er det vinterdressen de har brukt på henne. Har valgt å la de varmeste klærne få vente litt med vilje, for som du sier så må vi jo ha noe til vinteren også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 2. november 2007 #3 Del Skrevet 2. november 2007 Et lite tips er å kjøpe ett tynt ullsett fra feks Janus å ha som "varmeklær" i barnehagen nå når det ikke er sååååå kaldt ennå. Så heller ta med de tykke ullklærne når det blir kaldere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 2. november 2007 #4 Del Skrevet 2. november 2007 Ikke lett dette. Vi har også endt med litt vel mye klær under i bhg etter at jeg gang på gang tok opp at han ikke kunne fly rundt i bare tynn bomullsbody i 14 - 15 grader når han var så forkjøla. Nå kjører de fleecejakke under vinterjakka enten det er 10 varme eller 5 kalde. *sukker* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 3. november 2007 #5 Del Skrevet 3. november 2007 Jeg har på Marius ull undertøy, og mener da att det er nok å dra på vinterdressen utenpå ( med for). MEN, standar når jeg henter han er att de har på flere lag med klær utenpå ullundertøyet, + vinterdressen! Og da lurer jeg på hva ialledager de gjør når vinteren kommer.... Skulle hatt litt opplæring i påkledning de i barnehagen hos oss tror jeg. Og noen ganger har de tatt av han ull undertøyet, tatt på bomull innerst, og tatt på ullundertøyet utenpå der igjen.... De har ikke helt skjønt det med ull tror jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. november 2007 #6 Del Skrevet 4. november 2007 Som ekstra skift har jeg bare liggende et ekstra sett av det hun pleier å ha på om dagene, dvs bomullsbody og -strømpebukse, sokker (disse er i ull, da), joggebukse, genser. Har vår/høstdress fra Reima foreløpig (ikke spesielt kaldt her foreløpig selv om det tar seg opp nå) og under den pleier de å ta ullstrikkegensern jeg har liggende der (uansett om det er varmt eller kaldt). En stund hadde jeg både vanlig regnsett og Reimaen. Dette skjedde etter at jeg hadde bedt dem la være å bruke "vanligjakka" hennes når de lekte ute. Dvs "vanligjakka" er en ganske fin allværsjakke med for fra Reflex, som jeg egentlig syns er for fin til å leke i søledammer med, men passer til handling, til og fra bhg, besøk osv. Pedleder sa da at den jakka var bedre enn Reflex-regntøyet for de ble ikke så klamme da. Så jeg tok med Reimaen siden den puster bedre. Men likevel hentet jeg hver dag med regntøyet i stedet (men ikke vanligjakka, haha). Endte opp med å ta med meg regntøyet hjem så de ikke skulle ha noe å velge i. Merker jeg det er kaldt om morran så tar jeg på ullundertøy, og lar det ikke ligge mer tøy i bhg enn det jeg syns det er fornuftig for henne å ha på seg. Blir å kjøpe vinterdress denne uka og erstatte høstdressen ) Så bare ha det du syns det er realistisk å bruke i bhg tilgjengelig, og bytt heller ut oftere o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 4. november 2007 #7 Del Skrevet 4. november 2007 Har på vanlige klær, bukse og jumper når vi går ut og dress oppå. Har ikke begynt med strømpebukse under klærne enda, det gjør jeg ikke før det blir virkelig kaldt og det er det ikke enda. Jeg er nok av dem som ikke kler ungene så veldig mye når vi er ute, kjenner etter når vi er ute om de er kalde og dersom de er det kler jeg heller på dem en ekstra genser og bukse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå