malimol Skrevet 1. november 2007 #1 Skrevet 1. november 2007 HEI Jente på 26 år her...som er ca 5 uker på vei nå. Men jeg er så nervøs - har jo sikkert ingen grunn da. Ingen plager annet enn vonde pupper, og litt halsbrann. Men jeg synes nesten det hadde vært bedre å vært litt kvalm i alle fall..hehe..så hadde jeg kjent graviditeten mer på kroppen. Høres vel helt på tryne ut..men uff..er redd jeg plutselig ikke er gravid. Har jo fått opsitiv test da...men skjønner dere hva jeg mener??? På natta har jeg murringer, og litt mens aktige smerter da..er da noe...for det skal være litt slik vondt? Eller er det farlig??? Håper noen kan svare en svært nervøs jente....
Søskenspire i oktober Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 Forstår veldig godt hva du mener. Har det på samme måten, og er ca 5 uker på vei. Begynner å bli ukonsentrert, men det er vel pga spenningen tror jeg:o) Vi får holde hverandre oppdatert. Når skal til legen? Jeg fikk ikke time før 17. desember
☆twinkle twinkle Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 hei, Jeg tror du kan slappe av.Du er heldig som ikke merker kvalmen og foreløpig har det greit! Jeg var veeldig kvalm i forrige svangerskap men det begynte ikke før jeg var seks uker på vei vertfall.En morgen våknet jeg uten å være kvalm da fikk jeg panikk! Så jeg forstår deg jo litt. Ikke alle som blir kvalme og uvel og di skal bare være glad til! Du kan tidsnok bli kvalm og dårlig... Håper du slipper det! Lukke til videre vertfall!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 Du har flere tegn på at du er gravid.De ømme brystene er tegn på at du er gravid, og mensmurringene som du har er jo et symptom på at livmoren vokser. Hos meg kom ikke kvalmen før i slutten av 7. uke. Ikke heng deg opp i alle symptomene du leser om, for de vil variere fra person til person. Noen kjenner ingen kvalme gjennom hele svangerskapet, andre får ikke ømme bryster, andre igjen har masse symptomer. Alle får ikke alle symptomer. Prøv å slappe av og nyte graviditeten og vær glad for at du slipper den forferdelige kvalmen. Jeg kastet opp døgnet rundt i 13 uker, og det er ingenting å vente på. Ønsker deg lykke til meg svangerskapet. Kos deg!
AS og lillemor=) Skrevet 2. november 2007 #5 Skrevet 2. november 2007 Hei hei=) Jeg er 6+2 på vei, og har hatt det på same måte som deg. Ja,helt siden jeg for ei uke siden fant ut av dette.. JEg trodde hele tiden at noe var galt, og hver gang jeg gikk på do, hadde jeg panikk for at det skulle være blod i trusa. Holdt på å bli sprø.. Måtte bare gå inn i meg selv, puste ut og finne ut hva jeg måtte gjøre for å kunne slappe av. Fant ut at jeg trengte å fortelle dette til mamma ( veldig nært forhold, så slet på meg å ikke fortelle dette), og hennes glade reaksjon var en lettelse=) Fortalte det til svigers også, og kjente med en gang en indre ro komme sigende over meg=) det var så herlig så herlig=) Kunne slappe mer av.... Svigers spurte om symptomene.. Er kvalm til tider, men det løser jeg med å spise lite og ofte. Med en gang jeg er sulten, kommer kvalmen. Videre har jeg ømme pupper og " menssmerter". " menssmertene" kommer av at livmoren gradvis utvider seg, så disse smertener er ifølge det jeg er blitt fortalt, normalt. Omvendt ved mensen, der livmoren trekker seg sammen.. likevel, er smertene like.. Svigermor jobber på akutten/legevakten, og er vant til gravide førstegangsfødene som ringer inn å er nervøse. Som jeg overbeviste kjærestne min om, så er en positiv test en positiv en. Hcg i urinen er der, og det er derfor det gis utslag. Svigermor var helt enig i det! hun sa at er testen positiv, er du gravid=) Kjæresten mente nemlig at jeg burde få tatt blodprøve før legetimen, slik at vi var sikker. Men, vi er sikker=) Håper du finner ut hva som må til for at du klarer å slappe av. Det er det beste for deg og for spira.. ( skriv gjerne på den nye tråden jeg har laget " NYpå 1.tri". tenkte vi kunne utveksle erfaringer vi som er nylig gravid=)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Hei du! Jeg er på besøk fra 2. trimester. Jeg tenkte også sånn, ville heller være kvalm... MEN vær forsiktig med hva du ønsker!! I uke 8 ble jeg sååå kvalm og det har holdt på til uke 16 Så kose deg om du ikke er kvalm!! Lykke til!
malimol Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 HEhe...beldig godt med fine tilbakemeldinger!!! Godt å ha noen å rådføre seg med!!! HURRA!! Dette er jo deilig!!!
malimol Skrevet 6. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2007 Skal forresten ikke til legen før 19. desember...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå